Tabung Insyirah

Hebatnya Zikir Al-Wahhab


Kehebatan zikir ini is very amazing. Alangkah hebatnya zikir al-wahhab ini.

Dulu tak pernah pun tahu kehebatan zikir zikir ni.Tapi bila join shaklee alhamdulillah banyak perkara ilmu akhirat yang sya mula belajar.Dalam bisness ni bukan saja di ajar cara untuk berjaya di dunia tapi untuk berjaya di akhirat juga.Syukur di temukan dengan group yang sangat sangat hebat ni.

Antaranya ialah dengan praktis zikir Al-Wahhab ini.


Hebatnya Zikir Al-Wahhab


Maksudnya:
AL-WAHHAB, Yang Sentiasa Memberi. Allah s.w.t.mencurahkan rahmatNya ke atas makhlukNya.Dia Maha Pemberi.

Rahsia kehebatannya:

1.Menjadi terkaya dan terkenal

Bila membaca Ya Wahhab 300 kali setiap hari atau selepas setiap solat fardhu,insya Allah anda akan dikurniakan kekayaan,kemakmuran dan kemasyhuran.Jika anda mengamalkan solat sunat Dhuha dan membaca Ya Wahhab 41 kali di sujud yang terakhir,insya Allah anda akan dirahmati dengan harta yang banyak.Peluang akan datang dengan mudah sekali.

2.Permintaan dimakbulkan

Siapa yang membaca Ya Wahhab 7 kali sebelum meminta sesuatu,insya Allah permintaanNya akan diperkenankan.Jika dibaca 100 kali dengan tangan menadah ke langit,doa anda akan dimakbulkan.

3.Mencari pekerjaan

Siapa yang tidak mempunyai pekerjaan atau sangat miskin,hendaklah dia mengamalkan solat sunat,kemudian sujud dan membaca 70 kali Ya Wahhab.Dia akan mendapat makanan tanpa disangka-sangka(dari kawan,jiran atau seumpamanya).

4.Membayar hutang

Jika anda mempunyai hutang yang banyak tetapi tidak ada wang untuk membayarnya,kerjakanlah sembahyang sunat hajat atau nafil 2 rakaat selepas tengah malam setiap Khamis selepas Maghrib dan Isyak,kemudian memalingkan wajah ke langit dan membaca Ya Wahhab 111 kali.Kemudian hendaklah dia membaca Al-Fatihah dan ini hendaklah dilakukan 3 malam berturut-turut(tiga Khamis).Insya Allah keperluan anda akan tersedia dan hutang akan dapat dilangsaikan.

5.Menjauhi kelaparan

Baca Ya Wahhab 41 kali di sujud terakhir solat Zuhur,insya Allah anda tidak akan merasa lapar.

6.Dimakbulkan doa

Baca Ya Wahhab 7 kali selepas berdoa pada bila-bila masa,kemusykilan anda akan terjawab dan permintaan anda akan diperkenankan,insya Allah.

7.Membebaskan diri

Jika ditangkap oleh musuh atau pendapatan anda tidak mencukupi,bacalah Ya Wahhab 100 kali selama 3 hingga 7 malam selepas solat sunat nafil 2 rakaat di tengah malam.Insya Allah anda akan berasa bebas atau mendapat rezeki yang banyak.
Untuk permulaan kita boleh praktis amal dalam 100x sehari, esok lusa kita up lagi. Lama-lama inshaaAllah zikir a-wahhab ini akan jadi amalan kita.

Cara Atasi Period Tak Teratur Dengan Mudah


Kitaran haid sangat penting untuk kaum wanita terutamanya wanita yang telah mendirikan rumah tangga.Mempunyai kitaran tetap bermakna tempoh di antara haid adalah konsisten.Haid atau period biasanya 28 hari, tetapi bergantung kepada setiap individu wanita, boleh jadi setiap 20 hari kepada setiap 35 hari. 

Apakah yang dimaksudkan dengan kitaran haid yang tidak teratur? 

Mempunyai kitaran yang tidak tetap bermakna tempoh di antara haid berbeza setiap bulan. Iaitu, kadang-kadang mereka datang setiap 28 hari, kadang-kadang setiap 20 hari, kadang-kadang setiap 30 hari.

Faktor haid tidak teratur antaranya ialah:
  •  Pertambahan atau kehilangan berat badan
  •   Terlebih senaman
  •   Pemakanan yang kurang baik (atau diet yang terlalu tinggi dalam karbohidrat)
  •   Merokok
  •   Penggunaan dadah
  •  Kafein
  •   Penggunaan alkohol yang berlebihan
  •   Stress meningkat
  •   Sindrom Polycystic ovari 
  •   Keabnormalan rahim (fibroid / sista / pycos / endometriosis)
  •   Ketidakseimbangan hormon yang berkaitan dengan pra menopause
  •   Ubat-ubatan
  •   Kemoterapi
  •   Baru melahirkan anak, keguguran, atau D & C
  •   Penyusuan susu ibu

Bila kita perlu bimbang mengenai tempoh haid yang tidak teratur?

Apabila haid tidak datang atau tidak teratur boleh menjadi petunjuk pertama bahawa kita memerlukan perhatian perubatan. Jika kita mempunyai tempoh konsisten haid tidak teratur, kita perlu dinilai untuk PCOS. PCOS memberi kesan sehingga 10 peratus daripada wanita dalam usia reproduktif.

Kita juga perlu menjalani ujian tiroid dan penyakit lain yang boleh dikaitkan dengan haid yang tidak teratur.

Apabila haid tidak teratur ianya memberi kesukaran untuk menentukan waktu subur. Waktu subur ini penting jika kita merancang untuk mendapatkan zuriat.

Apa yang perlu saya buat untuk masalah haid tidak teratur?

Berjumpalah dengan doktor untuk mendapatkan rawatan yang sepatutnya. Selain itu, dengan pengambilan supplement juga dapat membantu memberikan kitaran haid yang tetap setiap bulan.

Cadangan sya ialah dengan mengambil Gla Complex dan juga Vivix untuk  mengembalikan kitaran haid yang normal.

Jom tengok sekejap video dari Puan Ija Ramli yang ada masalah period tak teratur ni sampai suami beliau En Munzir pun naik bingung.Jom saksikan.




Jom kita tengok pula testimoni apa kata mereka yang telah mencuba supplement Shaklee ini:


Testimoni 1 :  Lama dah saya alami period tak teratur, saya ambil Vivix belum sampai sebotol, period terus keluar dan lancar. Sekarang period keluar lancar, badan pun lebih sihat dan bertenaga. Memang terbaiklah Vivix.


Testimoni 2: Saya tak period hari tu, perut selalu sakit macam nak period. Sampai berbulan-bulan. Tapi lepas minum Vivix, period jadi teratur.


Testimoni 3 : Sebelum kawin memang period tak teratur.Lepas kawin Ambil VIVIX dan GLA berselang seli Alhamdulillah period dah ok..



Buat semua para wanita di luar sana, jangan ambil ringan bila haid anda tidak teratur ye. Cepat-cepat dapatkan rawatan dengan doktor bagi mengelakkan masalah penyakit yang lain. Dan jangan lupa untuk mengambil supplement juga ye.


Bengkak Tonsil Boleh Dicegah Dengan Mudah Tanpa Perlu Pembedahan


Tonsil adalah dua nodus limfa yang terletak pada setiap bahagian belakang tekak kita. Ia berfungsi sebagai mekanisme pertahanan, membantu untuk mencegah jangkitan daripada memasuki seluruh badan kita. Apabila tonsil dijangkiti, keadaan ini dipanggil tonsillitis.

Tonsillitis boleh berlaku pada semua peringkat umur dan merupakan penyakit biasa pada kanak-kanak. 

Keadaan ini boleh disebabkan oleh pelbagai jenis virus yang sama dan bakteria dan berjangkit. Jika tidak dirawat, tonsillitis yang disebabkan oleh bakteria Streptococcus boleh membawa kepada komplikasi yang serius.

Punca Tonsillitis

Tonsil adalah barisan pertama pertahanan terhadap penyakit dan mereka menghasilkan sel-sel darah putih untuk membantu melawan jangkitan badan anda. Tonsil melawan bakteria dan virus yang memasuki badan kita melalui mulut, tetapi terdedah kepada jangkitan dari penceroboh ini sendiri.

Tonsillitis boleh disebabkan oleh virus, seperti selesema biasa, atau dengan jangkitan bakteria, seperti sakit tekak.

Kanak-kanak yang ke sekolah dan bermain sesama rakan-rakan mendedahkan mereka kepada pelbagai jenis virus dan bakteria. Ini menjadikan mereka terdedah kepada kuman yang menyebabkan tonsillitis.

Jangan lupa ingatkan anak-anak kita untuk membasuh tangan sebelum makan dan menutup mulut ketika batuk atau bersin.

Gejala Tonsillitis

Terdapat banyak tanda-tanda tonsillitis, tetapi tidak semua yang kita alami.Yang paling biasa termasuk:
·        tekak sangat sakit
·        kesukaran menelan atau menelan menyakitkan
·        nafas berbau
·        demam
·        seram sejuk
·        sakit telinga
·        sakit perut
·        sakit kepala
·        leher yang tegang
·        rahang dan kelembutan leher (kerana nodus limfa bengkak)
·        tonsil yang kelihatan merah dan bengkak
·        tonsil yang mempunyai bintik putih atau kuning·        tekak sangat sakit
·        kesukaran menelan atau menelan menyakitkan
·        nafas berbau
·        demam
·        seram sejuk
·        sakit telinga
·        sakit perut
·        sakit kepala
·        leher yang tegang
·        rahang dan kelembutan leher (kerana nodus limfa bengkak)
·        tonsil yang kelihatan merah dan bengkak
·        tonsil yang mempunyai bintik putih atau kuning

Pada kanak-kanak yang masih kecil, kita boleh melihat mereka tidak selesa, kurang selera makan, atau meleleh air liur yang berlebihan. Segera dapatkan rawatan jikakita atau anak kita mengalami kesukaran bernafas kerana tonsil bengkak mungkin tersumbat di saluran pernafasan.

Rawatan untuk Tonsillitis

Bagi kes tonsillitis yang ringan tidak semestinya memerlukan rawatan, terutamanya jika ia disebabkan oleh virus, seperti selesema.

Rawatan bagi kes-kes yang lebih teruk jangkitan tonsil adalah:

Antibiotik: Antibiotik akan diberikan untuk melawan jangkitan bakteria. Adalah penting untuk kita menghabiskan antibiotik seperti yang diberitahu oleh doktor.

Pembedahan tonsil: Pembedahan untuk membuang tonsil dipanggil tonsilektomi. Ia satu prosedur yang sangat umum. Walau bagaimanapun, tonsilektomi pada hari ini hanya disyorkan untuk orang yang mengalami tonsillitis yang berulang, tonsillitis yang tidak bertindak balas kepada rawatan yang lain, atau tonsillitis yang menyebabkan komplikasi.

Tips Mudah Penjagaan Sakit Tekak
  • Minum banyak air
  • Banyakkan berehat
  • Berkumur dengan air garam suam beberapa kali sehari
  • Gunakan lozenges tekak tetapi lozenges tekak tidak sesuai untuk kanak kanak sebab boleh menyebabkan tercekik.
  • Gunakan humidifier untuk melembapkan udara di rumah kita
  • Elakkan asap
  • Gunakan ubat penahan sakit seperti acetaminophen dan ibuprofen atas nasihat doktor. (Aspirin boleh membahayakan kanak-kanak. Sentiasa periksa dengan doktor anda sebelum memberi aspirin kepada kanak-kanak.)
Tonsil ini melibatkan sistem pertahanan badan yang diserang oleh bakteria atau virus. Pengambilan supplement In shaa Allah mampu membantu menaikkan kembali imun sistem badan selain membantu memelihara kesihatan pada tahap optimum.

Antara supplemet yang perlu untuk masalah tonsil ialah : -

Nutriferon diperbuat dari sumber tumbuh-tumbuhan seperti berikut.
  •         Biji labu - Merangsang pengeluaran interferon semulajadi didalam tubuh & menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser
  •         Biji plantago asiatica - Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun
  •         Honeysuckle Jepun - Menentang penceroboh virus dan kuman
  •         Bunga safflower - Menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman. 

Vitamin C membantu meningkatkan Sistem Imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, Mengukuhkan sistem imun, mengurangkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.

Zinc bertindak sebagai antioksidan dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas, yang termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisme karbohidrat.

Garlic merupakan antibiotik semulajadi - Mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.

Testimoni mereka yang sembuh dengan menggunakan Shaklee : 

Bengkak Tonsil

Testimoni 1: Anak kedua selalu tonsil teruk. Dulu mesti demam berkali-kali dan tak mau makan. Bila ambik nutriferon ok pula. Bole makan dan cepat kecut tonsilnya.

Bengkak Tonsil


Testimoni 2: Anak hari-hari makan supplemen tu, alhamdulillah tonsilnya dah kurang. Selera makannya bertambah pulak..Alhamdulillah.

Bengkak Tonsil

Testimoni 3: Alhamdulillah.Baru makan 2 bungkus dah hilang sakit tekak. 


Jika anda mahu mencuba nutriferon sebagai salah satu usaha untuk mengelakkan dari selalu terkena tonsil dan terpaksa dibuang,boleh hubungi sya seperti talian di bawah.

Anda tidak perlu memakan nutriferon hari-hari.Memadai ambil seminggu sekali dan upkan dose apabila berasa kurang sihat. Jadi sekotak ini memang tahan lama.