Fisya Yusof

Saya Nafisah Binti Md Yusof Shaklee Inderpendent Distributor [ SID : 1084053 ] sejak 2013 Sebarang pertanyaan berkaitan produk shaklee boleh hubungi saya di talian 017 -420 5506

4 October 2017


Selalu kita dengar kan, kalau mengandung minum soya nanti  kulit anak cantik, cerah dan gebu.

Sebenarnya, selain untuk kecantikan kulit bayi banyak lagi kebaikan soya ni untuk ibu hamil, sebab soya ni adalah sumber protein yang bagus.

Tapi, kalau nak ambil minuman soya, kena hati-hati juga ya. Pastikan soya yang diambil tu selamat. Salah satu ciri soya yang selamat adalah minuman soya non-GMO.

Macam mana nak tahu it
u soya non-GMO dan apa lagi ciri-ciri soya yang selamat ? 

Kriteria penting memilih produk soya

Ibu hamil dan mengandung tidak perlu risau atau pening-pening nak pilih produk soya ni, kerana Shaklee ada menawarkan soya yang selamat dan halal, mendapat pegiktirafan dari badan Islam di USA dan disahkan oleh Jakim Malaysia.

ESP Shaklee ni pun dah lebih 50 tahun dalam pasaran, dan merupakan produk protein soya pertama di dunia!


5 Sebab Kenapa Ibu Hamil Patut Ambil ESP Shaklee?

1. Kerana satu hidangan ESP bersamaan dengan 12 gelas susu. Bagi ibu yang sukar nak disiplin diri mengambil susu, boleh gantikan dengan ESP soy protein kerana ianya tidak memuakkan dan rasanya juga manis buah, tidak terlalu manis kerana ia tidak mengandungi pewarna dan perisa tiruan.
 

2. Soya ini sangat mudah dihadam dan ia membekalkan kalsium, protein dan karbohidrat yang sempurna untuk ibu.
 

3. Dalam ESP ini mengandungi vitamin B6 yang terkenal dengan keupayaannya untuk kecantikan kulit. Ada ibu yang semasa mengandung mengalami alahan pada kulit yang mana kulit jadi kusam dan tak cantik, juga kering. Vitamin B6 boleh bantu melembabkan kulit ibu bagi lebih bermaya dan nampak cantik.
 

4. Dalam ESP Soy Protein ini juga mengandungi Lysine di mana Lysine ini berfungsi membantu badan menyerap kalsium. Seperti yang kita ketahui, bila hamil pertumbuhan bayi anda memang amat memerlukan kalsium untuk pertumbuhannya. Jika kalsium dalam badan ibu tidak mencukupi, ianya boleh beri kesan kepada ibu untuk jangka panjang kerana ibu boleh kehilangan simpanan kalsium dalam badan. Kehilangan kalsium boleh menyebabkan ibu berisiko menghadapi osteoporosis (kereputan tulang) dan juga kesan pada gigi.
 

5. Kandungan Lysine juga boleh bantu ibu hilangkan keletihan, kepenatan, rasa penat melampau, rasa loya, menggigil, seram sejuk, tiada selera makan dan anemia.



10 Manfaat ESP Shaklee Untuk Ibu Mengandung


1. Unit asas protein ialah asid amino. Inilah yang membentuk wajah comel bakal bayi kita nanti dan sel-sel di dalamnya. 

2. Protein sangat diperlukan oleh placenta, manakala perkembangan organ dan tubuh badan fetus sangat bergantung kepada jumlah protein.

3. Waktu yang paling kritikal ialah pada trimester kedua dan ketiga dimana otak fetus berkembang dengan sangat pantas dan memerlukan bekalan protein mencukupi.

Bagi ibu pula, perkembangan fetus yang pesat pada trimester kedua dan ketiga, menyebabkan payudara dan organ ibu juga membesar untuk menampung keperluan bayi yang membesar. Semua perlukan protein!

4. Waktu mengandung ni, ibu sangat memerlukan tenaga tambahan untuk bergerak aktif dan mengelakkan tubuh daripada mendapat masalah. Jadi ESP bantu bekalkan tenaga kepada ibu terutama ibu yang sangat sibuk dengan kerja seharian.

5. ESP bantu kawal glukosa dalam darah ibu, oleh itu mencegah serta mengawal kencing manis semasa hamil (GDM). Glukosa dalam ESP ni dilepaskan perlahan-lahan. So gula takkan naik mendadak dalam darah ibu.

6. ESP bantu kawal selera makan sebab ianya berindeks glisemik rendah iaitu berkarbohidrat kompleks. Minum ESP akan buat ibu kenyang dalam masa lama, maka kuranglah keinginan nak mengunyah je tu. Kalau banyak makan, tu yang gula asyik tinggi je memanjang sampai kena kencing manis. Tak mau la kan.

7. ESP juga bantu kawal tekanan darah. Ada kan ibu mengandung, tekanan darah dia naik sampai kena tahan wad. ESP yang kaya serat ni akan bantu kawal tekanan darah supaya normal je.

8. Mencantikkan kulit, terutama ibu yang ada stretchmark tu.  Bila amal ESP, kesan tu akan berkurangan. Lepas bersalin sambung je minum, insyaAllah kesan stretchmark tu akan cepat hilang.

9. Mencegah pre-ekslampsia masa hamil. Bila cukup protein, sel akan sihat, keluar masuk bendalir akan seimbang, maka kuranglah masalah yang tak diingini semasa hamil. Simptom pre-ekslampsia ni antaranya rasa bengkak dan sakit teruk sangat semasa hamil. Puncanya sebab plasenta tidak berfungsi dengan betul. Takut kan?

10. Meringankan masalah gastrik pada ibu hamil. Ibu hamil selalu ada masalah gastrik, pedih ulu hati, angin, senak perut dan sebagainya. Amalkan ESP, insyaAllah sangat membantu.


Testimoni 







Nak dapatkan ESP? Whatsapp saya http://wasap.my/60174205506 sekarang.



ESP merupakan salah satu supplement yang sya suggestkn untuk customer yang sedang berusaha untuk hamil

Bagaimana ESP membantu untuk kesuburan bagi mereka yang sedang TTC / ikhtiar untuk hamil?

ESP berfungsi untuk MENGUATKAN OTOT RAHIM. Jadi perlekatan lebih kuat dan tak fragile.

Untuk mereka yang pernah ada history MISCARRIAGED, sya cadangkan pengambilan ESP sebagai satu langkah untuk membantu menguatkan kembali otot rahim.In shaa Allah ada rezeki untuk mudah lekat lepas nih.

Dan sya akui, ramai sangat customers shaklee makan ESP ni pregnant..

Sebabnya ESP adalah PHYTOESTROGEN yang bertindak dua hala. Boleh jadi pro-estrogen dan boleh jadi anti-estrogen, bergantung kepada level estrogen dalam badan kita. 

Sebab tu ESP boleh bantu meningkatkan kesuburan dan balance kan hormon wanita.

Bagi anda yang hamil, pengambilan ESP secara consistent berupaya untuk memberikan anda LEBIH TENAGA, KURANG SAKIT SAKIT BADAN, TAK SEMBELIT serta inshaaAllah KULIT BABY lebih CANTIK dan GEBUUU 😍


Sama jugak untuk ibu menyusu, baby anda akan sama sama dapat khasiatnya melalui susu badan.


Nak dapatkan ESP? Whatsapp saya http://wasap.my/60174205506 sekarang.

3 October 2017



Hai semua! Sekejap je masa berlalu kan.Hari ini kita dah masuk hari ketiga bulan Oktober .Dah nak masuk akhir tahun dah. Mesti ramai yang ternanti-nanti bilalah Shaklee nak buat promosi ESP Shaklee kan? Dah lama dah tunggu promosi ESP yang best tu. Saya pun sama tau, bila lagi nak beli ESP pada harga diskaun kan :)

PROMOSI ESP SHAKLEE
BELI 4 ESP DAPAT 5% DISKAUN!!


Apa yang best sangat dengan ESP
Sebagaimana anda tahu, ESP adalah protein segera semulajadi yang pertama dicipta pada tahun 1961. Sebenarnya selepas tahun 1961, banyak sangat produk protein soya telah mula dihasilkan di dunia.
Jadi, apa yang menyebabkan ESP patut menjadi pilihan kita?
1. ESP menyediakan protein lengkap
Setiap hidangan ESP menyediakan 14 gm protein berkualiti tinggi yang semulajadi rendah lemak, laktosa semulajadi dan tanpa kolestrol. Berbeza dengan jenama lain yang biasanya haya menyediakan sebanyak 8gm atau 6gm sahaja hidangan protein.
Kenapa perlunya laktosa semulajadi? Laktosa juga adalah nama lain bagi gula, jadi dengan menggunakan laktosa semulajadi, kita menjamin laktosa yang digunakan bukanlah daripada sumber sintetik atau tambahan gula.
2. Sumber soya non GMO
Adalah terlalu sukar untuk mendapatkan kacang soya non GMO pada zaman ini. Hampir 90% kacang soya yang di pasarkan di dunia sebenarnya telah diubah suai atau merupakan GMO.

Semua hasil makanan berasaskan soya adalah GMO kecuali dibuktikan sebaliknya. Tengok pada label, sekarang ada banyak jenama juga yang hasilkan daripada non GMO.
Contohnya kini telah ada kicap non GMO, dan macam-macam produk lain lagi yang telah dibuktikan non GMO. Kalau pada label produk tidak menulis apa-apa tentang GMO, maka itulah produk GMO. Kenapa kita ambil berat sangat tentang GMO? Anda boleh baca tulisan saya dalam link yang saya sediakan berkenaan GMO.

Shaklee ESP adalah sumber soya yang tidak diubah suai secara genetik (non GMO). ESP Shaklee juga merupakan protein soya yang dihasilkan di bawah program pemeliharaan Identiti (IPP).

Ini bermaksud sumber kacang soya ini dipantau dan dikawal dengan ketat dari proses penanaman sehingga pemprosesan. Jadi kita memang yakin berkenaan ESP diperbuat daripada soya non GMO.
Justeru ESP Shaklee diperbuat daripada bahan organik tanpa hormon tambahan lain.
3. Mengandungi 9 Asid Amino Perlu
Shaklee ESP adalah lengkap dengan 9 jenis asid amino perlu yang badan anda tidak hasilkan. Apabila anda memilih ESP Shaklee, badan anda akan mendapat protein yang lengkap.

Ada banyak kebaikan kepada tubuh kenapa asid amino sangat penting dan diperlukan oleh tubuh kita.
4. Proses Kacang Soya Menggunakan Air
Proses pembuatan ESP Shaklee salah satunya adalah menggunakan air untuk membasuh kacang soya bagi mengekalkan keaslian isoflavones seperti genistein dan daidzen.
Kebanyakan jenama lain menggunakan alkohol untuk membasuh kacang soya. Menggunakan air dapat mengekalkan isoflavones serta dapat mengekalkan kehalalan produk.
Isoflavones ni apa pulak? Boleh baca dalam link di atas ya.
5. ESP memiliki indeks glisemik yang rendah
ESP mempunyai GI rendah yang memberi tenaga tanpa meningkatkan gula dalam darah. Ini bermaksud ESP Shaklee dapat memberikan tenaga, anda dapat nutrisi tetapi tidak meningkatkan gula dalam darah.
Contohnya nasi. Nasi akan memberikan rasa kenyang, pada masa yang sama nasi akan meningkatkan gula dalam darah. Anda juga akan rasa lapar pada satu tahap.
ESP Shaklee sebaliknya memberikan tenaga secara konsisten tanpa meningkatkan gula dalam darah jadi mengurangkan risiko diabetes.
KLIK SINI untuk baca testimoni ESP

Banyak lagi sebenarnya khasiat ESP ni tau terutamanya pada ibu-ibu hamil dan menyusu. In sya Allah saya akan kongsikan lagi di dalam entry yang akan datang.

Nak dapatkan ESP? Whatsapp saya http://wasap.my/60174205506 sekarang.

Anda juga boleh membeli secara dalam talian menggunakan kad kredit di mana ESP akan terus dihantar ke rumah anda. Pembelian adalah selamat dan dilindungi.Klik jer icon beli sekarang di bawah.


30 September 2017


Waktu tidur adalah waktu yang sukar dan tidak selesa terutamanya semasa hamil. Namun, untuk mendapatkan tidur yang lena  lebih-lebih lagi apabila kandungan sudah semakin membesar amatlah sukar. Ini berlaku kerana kesan daripada pelbagai faktor yang salah satunya membabitkan perubahan hormon kehamilan.


Di sini, saya kongsikan beberapa tips yang boleh diamalkan untuk ibu ibu semasa hamil untuk mendapatlan waktu tidur yang berkualiti:
⇒ Kurangkan pengambilan air sekurang2nya 2 jam sebelum tidur. Ini adalah untuk meminimumkan kekerapan berulang alik ke tandas hanya semata-mata untuk membuang air kecil
⇒ Elakkan daripada bersenam ketika sudah menghampiri waktu tidur seeelok2nya 3 jam sebelum tidur. Senaman membebaskan hormon adrenalin ke dalam tubuh yang secara tidak langsung akan menjadi penyebab sukar tidur dan berjaga malam. Tapi waktu siang kena bersenam yer..sbb boleh elak kejang kaki pada waktu malam.
⇒ Biasakan diri melakukan rutin yang teratur setiap hari sebelum tido. Contohnya, mandi, menyikat rambut, menyapu losyen pelembap muka & badan, minum susu panas, membaca bahan bacaan ringan dan sebagainya. Dengan ini, otak akan mendapat isyarat bahawa waktu tidur sudah tiba dan jika rutin ini dilakukan dalam keadaan tenang dan nyaman, sudah tentu kita dapat tidur dengan nyenyak
⇒ Semasa trimester ketiga, sebaik2nya tidur mengiring. Bagus untuk menggalakkan peredaran darah  yang baik untuk kandungan, rahim dan buah pinggang.
⇒ Hindari kafein bagi mengelakkan insomnia.
⇒ Jangan baring dalam tempoh satu hingga dua jam selepas makan untuk mengelakkan pedih ulu hati dan juga elakkan makanan berasid, berempah, berminyak atau bergoreng.
⇒ Pastikan kedudukan kepala lebih tinggi ketika berbaring jika masalah pedih ulu hati menyebabkan sukar untuk tidur.
⇒ Curi masa untuk tidur pada waktu siang walaupun hanya 10minit jika tidak mendapat tidur yang cukup pada waktu mlm. Ia sangat membantu memulihkan tenaga dan memberi kesegaran.
⇒ Digalakkan menggunakan bantal tambahan yang khusus untuk wanita hamil semasa tidur untuk menyokong tubuh yang semakin membesar. Untuk keselesaan, tidur secara mengiring dengan meletakkan sebiji bantal di bawah lutut dan sebiji lagi di bawah perut.
⇒ Gunakan bra khusus yang digunakan untuk tidur atau longgarkannya jika berasa tidak selesa kerana bra perlu sentiasa dipakai bagi menyokong payudara & mengelakkannya menjadi kendur.
⇒ Elakkan tekanan dan rasa bimbang dengan berkongsi masalah dengan individu yang boleh dipercayai.
Berjumpalah dengan doktor pakar untuk mendapatkan nasihat & bantuan jika masalah insomnia berterusan
Semoga tips ni bermanfaaat untuk semua ibu ibu.

29 September 2017


Memasuki minggu ke-28 kehamilan,bermakna kita dah masuk fasa trimester ketiga. Fasa menunggu hari dan seterusnya bersedia untuk menerima kehadiran orang baru dalam keluarga. Pada trimester ketiga ni, dengan keadaan perut yang memboyot, kita mulalah rasa sangat letih dan tak larat nak bergerak banyak.
Pada waktu ni pertumbuhan baby berlaku dengan pantas sekali. Perubahan ini membantu kita untuk membuat persiapan apa yang bakal dijangkakan. Pada saat ini, kita juga akan dapat merasakan beberapa contraction palsu yang tidak sekata yang berlainan dengan contraction sebenar. Sekiranya anda hendak pastikan bahawa contraction itu adalah yang sebenar dan bukannya Braxton Hicks,Walaupun contraction tersebut tak berapa sakit, tapi ia tetap mengganggu dan boleh menyebabkan kita menghentikan seketika aktiviti yang sedang dilakukan.



Ketidakselesaan Pada Akhir Kehamilan:


1.   Keletihan otot perut dan kegatalan kulit pada bahagian perut
·      kegatalan di bahagian perut berlarutan hingga tiga bulan terakhir. Ini berlaku akibat daripada pengembangan perut dan ligamen di bahagian tersebut. Pembesaran rahim dan baby juga menyebabkan tekanan pada bahagian abdomen dan kegatalan berlaku disebabkan pengembangan kulit.

2.   Sakit kepala dan sakit belakang
·      sakit kepala sering berlaku akibat dari kurangnya berehat. Dapatkan rehat yang secukupnya terutamanya jika berasa tertekan dan emosional.
·      Sakit belakang pula berlaku akibat perut yang semakin membesar dan merubah postur badan kita. Pakailah kasut yang selesa serta jangan duduk atau berdiri terlalu lama.

3.   Badan terasa panas dan tidak selesa
·      Ia adalah tindakbalas normal metabolik yang berlaku kepada ibu hamil. Badan akan bekerja keras untuk menyokong baby. Anda mungkin berpeluh walaupun orang sekitar sedang menggigil kesejukan

4.   Lelehan susu pada payudara
·      Kolostrum mungkin sudah mula keluar dari payudara pada akhir kehamilan. Kolostrum adalah cecair kuning yang kaya dengan nutrien dan akan diminum oleh baby anda beberapa hari selepas kelahirannya sebelum susu sebenar keluar pada hari kedua atau ketiga selepas lahir.

5.   Susah hendak tidur lena
·      Dah menjadi kelaziman ibu hamil, bila dah masuk trimester ketiga ni, tak boleh nak tidur nyenyak.
·      Kekerapan nak buang air kecil serta keadaan perut yang semakin membesar menyebabkan si ibu kurang selesa hendak tidur.
·      Untuk pastikan anda mendapat rehat yang secukupnya, tidurlah pada bila-bila masa yang anda selesa.

6.   Hidung tersumbat dan berdarah
·      Perubahan hormon menyebabkan membran mukus menggelembung, hidung kita tersumbat atau hidung berdarah.

7.   Sesak nafas
·      Ia disebabkan oleh perubahan hormon yang memberi kesan kepada pengaliran darah dalam peparu.
·      Pada trimester ketiga ni, masalah sesak nafas boleh disebabkan oleh pembesaran rahim yang menekan diafragma, menjadikan pernafasan semakin sukar.
·      Sesetengah ibu hamil yang tiada sejarah asma, mendapat simptom asma pada akhir kehamilan

8.   Bengkak pada bahagian kaki
·      Kaki yang membengkak semasa kita hamil adalah disebabkan oleh kandungan air yang banyak. Masalah ini berpunca daripada jumlah cecair (air, darah, air ketuban) yang ada dalam badan.
·      Luruskan kaki seboleh yang mungkin dan jangan duduk bersilang. Kadang-kadang bengkak kaki juga adalah tanda-tanda tekanan darah tinggi atau pre-eklampsia.

9.   Buasir
·      Secara teknikalnya, buasir adalah bengkak urat dalam kawasan rektum. Hormon dan tekanan pada usus, termasuk ketegangan ketika perubahan usus boleh menyebabkan keadaan yang sedia ada.

10.  Bengkak gusi
·      Perubahan hormon juga boleh menyebabkan gusi bengkak. Anda juga mungkin mengalami gusi berdarah apabila menggosok gigi.
·      Gunakanlah berus gigi yang lembut, dan teruskan menggosok gigi dan flos gigi seperti biasa.

11.  Lelehan air kencing
·      Dengan keadaan rahim yang menekan ke bawah pundi kencing, titisan air kencing mungkin keluar ketika anda batuk, bersin atau ketawa.
·      Lelehan urin ini adalah sebagai petanda yang anda perlu mula melakukan senaman lantai pelvik dan berlatih kontraksi otot di bahagian vagina dan anus.
Kalau anda tidak selesa dan tidak larat sepanjang kehamilan, boleh cuba dapatkan Set Kehamilan Shaklee yang telah membantu ibu-ibu untuk kekal bertenaga sepanjang kehamilan. Bacaan HB ok, tidak kejang kaki, tiada sembelit, itu semua adalah bonus bagi kita yang hamil.
Hubungi saya untuk dapatkannya sekarang dan dapatkan cara makan yang betul agar sentiasa cergas bertenaga sepanjang kehamilan.


Nak beli sendiri? Boleh juga. Klik je link bawah ni: