Fisya Yusof

Saya Nafisah Binti Md Yusof Shaklee Inderpendent Distributor [ SID : 1084053 ] sejak 2013 Sebarang pertanyaan berkaitan produk shaklee boleh hubungi saya di talian 017 -420 5506

26 February 2014

Apa itu Diabetes??

DIABETES adalah satu keadaan dimana tahap gula didalam darah anda adalah tinggi dari normal. Ia adalah satu daripada faktor utama untuk mendapat sakit jantung atau angin ahmar....

Terdapat dua jenis diabetes utama:

* Jenis 1 - "Diabetes atau Insulin Dependent Diabetes Mellitus" (bergantung pada Insulin)
o Biasanya berlaku pada kanak-kanak dan remaja
o Biasanya tidak dapat menghasilkan insulin

* Jenis 2 - "Diabetes atau Non-Insulin Dependent Diabetes Mellitus" (tidak bergantung pada insulin)
o Jenis paling biasa ditemui dan lebih daripada 90% penghidap diabetes adalah penghidap jenis ini.
o Selalunya pada orang yang berumur dan berat badan berlebihan.

Anda boleh mengalami berlainan tanda-tanda dan gejala. Walaubagaimanapun, gejala yang biasa dialami ialah:

* Haus/dahaga (haus yang berlebihan)
* Letih
* Berat badan menurun
* Penglihatan kabur
* Otot lemah
* Gatal

Lain-lain gejala termasuk:

* Pengidap penyakit kulit yang berpanjangan
* Luka yang lambat sembuh
* Kencing yang kerap
* Gatal pada bahagian kemaluan
* Rasa kebas

Siapakah yang mempunyai risiko tinggi untuk mendapat diabetes?

Sesiapa saja tidak kira umur boleh menghidapi diabetes. Walaubagaimanapun anda mempunyai risiko yang tinggi untuk menghidapi diabetes jika mempunyai perkara berikut:

* Berumur 35 tahun atau lebih tua. Semakin tua semakin tinggi risiko anda untuk menghidapi diabetes
* Berat badan berlebihan atau obesiti.Semakin berat badan anda bertambah, semakin tinggi risiko anda menghidap diabetes.
* Impaired glucose tolerance (IGT).
* Latar belakang keluarga yang mempunyai diabetes
* Sejarah diabetes pada kehamilan terakhir.
* Sejarah mempunyai bayi yang besar (berat kelahiran adalah 4.0 kg atau lebih ) .
* Tekanan darah tinggi
* Tidak aktif -gaya hidup sedentari
* Faktor pemakanan -Pengambilan makanan berlemak tinggi dan kurang pengambilan makanan berserat
* Tahap lemak/ kolesterol yang tinggi .

SUPPLEMEN SHAKLEE YANG DISYORKAN

GLA COMPLEX - menghalang komplikasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

B COMPLEX - menukar makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan.

ZINC - membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.

Dan if ada budget lebih boleh add on VITALEA, VITA C, ALFALFA, ESP dan CAROTOMAX serta VIVIX

VITA-LEA - Mengandungi imbangan dan mineral yang lengkap

VITA C 500mg - mengukuhkan kapilari dan salur darah dalam badan kita

ESP - membantu mengawal kandungan gula dalam darah dan mengurangkan risiko penghidap diabetes

ALFALFA - menstabilkan gula dalam darah

CAROTOMAX - menghalang penglihatan kabur

VIVIX - merupakan supplemen anti-penuaan terbaik di dunia. Juga membantu memelihara kesihatan jantung, otak, sistem imun, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga, kesihatan dan kesejahteraan.


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu 
tinggi,saya adalah pengedar sah anda.Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan 
menghubungi saya di talian seperti berikut :


Message/Whatsapp : 017-4205506
Fb : Fisya Yusof
SETIAP orang daripada kita terdedah kepada stress, tidak kira sama ada ketua pegawai eksekutif yang sibuk atau ibu yang duduk di rumah atau hinggalah ke anak yang berusia tujuh tahun.
Stress boleh didefinisikan sebagai tindak balas terhadap sebarang rangsangan atau cabaran yang mengganggu fungsi normal dan mengganggu kesihatan mental atau fizikal.

Stress bukan sahaja mampu menggugat kemesraan tetapi juga mengganggu kesihatan sama ada kesihatan fizikal, emosi dan seksual. Walau bagaimanapun, masalah utama bukanlah stress itu sednri tetapi bagaimana kita menanganinya.
stress/tekanan/tension sama ada mental , emosi atau fizikal semuanya ada kesan kepada kesihatan dan kesuburan seseorang lelaki atau perempuan



Apakah kesan stress ke atas kesuburan?

1. Ia bolih melemahkan tenaga batin/syahwat lelaki atau perempuan dan ini menyebabkan mereka jadi mati pucuk bagi lelaki, vaginismus bagi perempuan, ketidakmampuan untuk melakukan persetubuhan khususnya ketika isterinya sedang subur.

2. Stress mengurangkan bilangan benih dan kekuatan pergerakan benih lelaki.

3. Mengganggu hormon subur wanita, akibatnya tiada penetasan telor/ovulation.

4. Saluran fallopio boleh jadi mengecut dan mencegah benih suami sampai ketelor isteri.

5. Menggangu imbangan hormon wanita dan menyebabkan kegagalan embryo melekat dan membenam kedinding rahim/implantation.

Bagaimanakah cara untuk Mengatasi 
stress?

1. Berzikir mengingati Allah atau meditation

Berbagai jenis teknik relaxation boleh dicuba , tetapi bagi orang islam membaca quran dan memahami makna serta berzikir mengingati Allah setiap waktu lapang adalah sangat berkesan. Apabila memandu kereta atau sedang dipandu, baca fatihah, ayat kursi, tiga Qul, lepas itu berzikir, bertasbih, bertahmid terus menerus jangan berhenti, selingkan doa untuk dapat zuriat.

2. Deep Breathing/ Pernafasan selama 5 minit.
Waktu berkerja, dalam apa2 kesibukkan, berhenti sekejap duduk tegak. Sedut nafas melalui hidung perlahan2 dan hembuskan keluar melalui mulut juga perlahan-lahan. Ulang beberapa kali sebelum mulakan semula perkerjaan atau lain2 aktiviti. Amalkan selalu.

3. Hubungi kawan atau saudara melalui talipon dan berbual-bual kosong sekejap tapi jangan terlalu lama dan jangan bangkitkan hal-hal yang boleh merungsingkan fikiran, Cari cerita-cerita yang ringan menggembirakan. Tapi jangan terlalu banyak luahkan perihal peribadi.

4. Baring terlentang atas lantai, sedut dan hembus keluar nafas perlahan2. Bayangkan anda buat mental scan untuk merasi kesan stress ,mulai dari hujung jari kaki dan terus naik kedalam kepala. Berhenti seketika ditempat yang anda rasai menekan/stress dan sedut dan hembus keluar nafas 1-2 minit.

5. Basahkan tuala dengan air suam panas dan letakkan dibelakang leher selama 10 minit. Gunakan alat pengurut letrik dan kenakan pada belakang leher bahu dan sekitarannya.

6, Lihat tayangan video komedi atau baca majalah kartoon atau komediti untuk menggelitik hati kita untuk ketawa dan senyum. ' laughter is the best medicine'.

7. Berjalan , jogging atau berlari di taman-taman/park atau ditepi hutan atau liring bukit. Pokok-pokok ,daun-daun hijau dan bunga-bunga yang indah berwana warni dengan haruman baunya jadi penawar hati yang tertekan.

8.Di dalam keadaan stres lebih banyak khasiat diperlukan. Pengambilan vitamin dan makanan tambahan dapat membantu mengatasi masalah stres. Makanan B kompleks contohnya dapat menolong membekalkan tenaga, mengurangkan keletihan dan membantu melawan tekanan.

9. Perubahan gaya hidup boleh membantu menangani stress dan memperbaiki kesihatan seksual. Cuba amalkan gaya hidup yang sihat.

10. Dari segi pemakanan, kurangkan pengambilan makanan berlemak, sebaliknya tambahkan pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan.

Di shaklee terdapat supplement yang membantu anda semua untuk mengatasi masalah stress.







Pembelian produk nutrisi Shaklee sekarang sudah semakin mudah. Anda boleh buat pembelian sendiri menerusi Shaklee Online Web tanpa perlu melalui mana-mana SID dengan menggunakan Kad Debit/Kad Kredit Anda.

Sekiranya anda berminat nak beli mana produk nutrisi Shaklee, anda boleh order sendiri Online dengan KLIK pada gambar di bawah ya.







Shaklee dah 20 tahun di pasaran Malaysia dan lebih 50 tahun worldwide . Shaklee ada kelulusan KKMdan halal diiktiraf oleh JAKIM . Boleh rujuk halal JAKIM di link ini .
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ,saya adalah wakil pengedar sah anda . Sebarangpertanyaan seperti rundingan harga mengikutbudget boleh dibuat dengan menghubungi saya ditalian berikut :





DAN







“ Ingin mendapat 4 -5- 6 angka sebulandengan mendaftar menjadi ahli Shaklee ? Hubungi
saya juga ! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan ! Wakil pengedarseluruh malaysia masih diperlukan ! Dan anda akandijemput ke group Ekslusif di Facebook”

25 February 2014

Kejang betis atau cramp seringkali terjadi kepada ibu hamil terutamanya pada waktu malam. Masalah ini berlaku disebabkan asid yang terkumpul dalam serat otot dan membuatkan otot jadi kejang. Otot yang sering menjadi mangsa adalah otot betis. Walaupun ia menyebabkan kesakitan yang teruk dan berlanjutan beberapa minit, tetapi tidak sampai merosakkan otot betis anda. Namun kesakitan yang di alami semasa berlakunya kekejangan otot ini sangat menyakitkan dan mengganggu tidur anda.



Antara sebab berlakunya kekejangan betis semasa hamil ialah:

-Kekurangan nutrien dan garam seperti
 kalsium atau magnesium dalam darah. Kekurangan ini berlaku kerana bayi anda mengambil apa yang diperlukannya daripada simpanan badan anda.Oleh itu, pengambilan kalsium semasa hamil sangat penting bukan sahaja untuk bayi dalam kandungan malah untuk si ibu itu sendiri. Kekurangan kalsium sewaktu hamil boleh menyebabkan bayi menyerap kalsium dari tulang ibu. Ini sebenarnya akan menjejaskan tahap kesihatan ibu hamil pada masa hadapan (berisiko osteoporosis).

-Uterus (rahim) anda yang semakin membesar memberi tekanan ke atas salur darah besar pada kaki anda. Ini, serta kesan daripada hormon kehamilan iaitu progesteron, boleh memberi kesan kepada otot kaki anda.

-Seperti mana berlari, bersukan, atau sekadar berdiri sepanjang hari boleh membuat otot anda letih, begitu juga kandungan anda yang sarat ini.

Apakah yang perlu kita buat apabila berlaku kekejangan kaki?
·                     Buat regangan. Mulakan dengan menegakkan kaki dan gerakkan tapak kaki perlahan-lahan. Mula-mula, anda akan berasa sakit tetapi perlahan-lahan kesakitan itu akan hilang.Urut otot yang kejang itu.
·                     Jalan perlahan-lahan sehingga kesakitan benar-benar hilang dan anda boleh berjalan seperti biasa.



Tip elakkan kekejangan betis
1) Buat senaman regangan betis. Berdiri satu meter daripada dinding dan unjurkan badan ke hadapan dengan tangan diregangkan untuk menyentuh dinding. Pastikan tapak kaki melekap pada lantai. Tahan selama lima saat. Ulang senaman ini selama lima minit, tiga kali sehari terutamanya sebelum masuk tidur.


2) Senaman tapak kaki. Bengkokkan tapak kaki ke bawah dan kemudian tegakkan ke atas dengan cepat sebanyak 30 kali. Buat pada kedua-dua belah kaki. Kemudian, ulang dengan membengkokkan tapak kaki ke atas sebanyak lapan kali dan ke bawah lapan kali.



3) Elakkan tidur dengan jari-jari kaki menghala ke bawah.
4) Elakkan berdiri terlalu lama atau duduk dengan kaki bersilang.
5) Mandi dengan air suam sebelum masuk tidur.

6) Minum banyak air.


Keperluan Kalsium Minimum bagi Wanita

-Wanita berusia 18 tahun ke atas memerlukan sekurang-kurangnya 1000 mg kalsium sehari (sebelum, semasa dan selepas bersalin). Wanita berusia 18 tahun ke bawah memerlukan sekurang-kurangnya 1300 mg sehari. Ramai wanita hamil tidak mengambil jumlah kalsium yang mencukupi di sepanjang kehamilan mereka. Perlu diingat, wanita hamil memerlukan sekurang-kurangnya 4 kali hidangan produk tenusu atau pengambilan makanan yang kaya dengan kalsium pada setiap hari.


-Pengambilan kalsium perlu diteruskan sehinggalah bayi dilahirkan, semasa tempoh penyusuan dan sehinggalah bayi berhenti menyusu. Mineral ini amat diperlukan oleh tubuh bagi membantu menguatkan tulang dan mencegah dari hakisan tulang (osteoporosis) pada masa akan datang.



-Bagi mendapatkan sumber kalsium yang baik, ibu hamil boleh mencuba pengambilan susu dan lain-lain produk tenusu misalnya bijiran yang diperkaya dgn sumber kalsium, soya, yogurt, keju dan lain-lain.



Atasi kekejangan dengan Ostematrix Shaklee.Apakah perbezaannya dengan pil kalsium lain?




1. 4 biji per serving menyediakan 1000mg keperluan kalsium tubuh. Disediakan dalam bentuk kaplet yg mudah untuk ditelan.
2. Ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.
3. Kombinasi kalsium dengan Magnesium dan Vitamin D adalah penting kerana ia merangsang kesan penyerapan kalsium yang lebih tinggi oleh tubuh.
4. Sangat sesuai untuk anda yang mempunyai alahan dengan produk tenusu atau CMA (Cow Milk Allergy). Atau dengan kata lain anda hanya perlu mengambil 4 biji tablet ostematrix Shaklee sehari bagi menggantikan beberapa gelas susu! Terbaik untuk mereka yang tidak lalu untuk minum susu.


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu 
tinggi,saya adalah pengedar sah anda.Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan 
menghubungi saya di talian seperti berikut :

Message/Whatsapp : 017-4205506
Fb : Fisya Yusof



Tahukah anda dengan mengambil vitamin, ia juga dapat menangani anda daripada stress? Supplemen boleh kurangkan stres sebab dengan peningkatan kualiti nutrisi pemakanan secara tidak langsung menaikkan tahap kecergasan, kestabilan emosi dan kualiti tidur.

Vitamin B Penting untuk Kesihatan yang baik
Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda. Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.

Vitamin B Complex terdiri daripada lapan vitamin B yang penting dan beberapa bahan-bahan yang berkaitan. Lapan vitamin adalah:

1.Vitamin B1 (thiamine)
2.Vitamin B2 (riboflavin)
3.Vitamin B3 (niasin)
4.Vitamin B5 (Pantothenic asid)
5.Vitamin B6 (pyridoxine)
6.Vitamin B7 (Biotin)
7.Vitamin B9 (asid folik)
8.Vitamin B12 (cyanocobalamin)


Bagaimana B Complex Shaklee mengurangkan stres?

1.Vitamin B1~ mengurangkan kelesuan, keresahan, mempertingkatkan kecerdasan mental, melancarkan peredaran darah, meningkatkan stamina badan, menyihatkan sistem pencernaan dan memperbaiki metabolisma
2.Vitamin B2~ mengurangkan keletihan mata, katarak, jangkitan lidah, membantu mengaktifkan vitamin B6 dan asid folik.

3.Vitamin B3~ mengurangkan pengaliran kolestrol di dalam darah, memperbaiki kesihatan kulit, rambut, sistem pencernaan dan mengelakkan depresi.

4.Vitamin B5~Asid Pantothenic memainkan peranan yang penting dalam melegakan tekanan/ stress. Sering dirujuk sebagai "vitamin anti-tekanan,".
Penting untuk pengeluaran hormon yang berkaitan dengan tekanan yang dihasilkan dalam kelenjar adrenal, menurut University of Maryland Medical Center. Vitamin B kompleks boleh membantu memulihkan kelenjar adrenal daripada stress.

5.Vitamin B6~ penting dalam proses asid amino, mengawal serotonin di dalam otak (ketidakseimbangan menyebabkan depresi), mengurangkan senggugut, menenangkan emosi, mengurangkan kekejangan otot dan sebagainya. 
Perubahan dalam tahap serotonin boleh mengubah mood dan menjejaskan keupayaan seseorang untuk menghadapi tekanan / stress

6.Vitamin B12~ meningkatkan selera makan, memperbaiki tindak balas saraf, mengelakkan anemia, keletihan, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus dan keupayaan seksual

7.Biotin~ membantu B Complex menjadi lebih efektif, mengurangkan rabun, rambut beruban, eczema dan keradangan kulit

8.Asid Folik~ kesihatan fetus, kurang risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, stres, ulser mulut dan sebagainya
#Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang
kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.
 
Vitamin B memainkan peranan penting dalam metabolisme tenaga. Bahan-bahan choline dan inositol menawarkan kesan menenangkan yang boleh membantu dalam menangani tekanan.


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu 
tinggi,saya adalah pengedar sah anda.Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan 
menghubungi saya di talian seperti berikut :

Message/Whatsapp : 017-4205506
Fb : Fisya Yusof


Kebanyakan kita mengalami masalah pembuangan ni. Ye lah Malaysia ni kan berbilang kaum, lambakan makanan yg super yummy pun macam2 ada..so apa lagi ramai lah jugak pemakan dan pencubanye..Haha! 
Macam mana kita nak menyokong keseimbangan sistem pencernaan kita ni ek??



1. Mengekalkan diet yg kaya dengan serat

2. Kita jugak mesti pastikan minum air yg mencukupi.

3. Senaman yg tetap. Hahaha!

Ni kita mesti buat setiap hari. Takde masa kena carik jugak masa dan pilih lah senaman2 yg kita rasa sesuai dan mudah demi nak memastikan walau macam sibuk pun kita, kita ada senaman ye


Kombinasi di atas menyumbang kepada pembuangan air besar yg tetap. Kita jugak boleh mengamalkan Shaklee Herbalax yg boleh membantu menggalakkan tindakan pembersihan yg lembut.
Apa hebatnya Shaklee Herbalax berbanding produk lain di pasaran??

Ramuannya terdiri dari 9 herba semulajadi yg berdasarkan formulasi yg dipaten:
  1. Senna Leaves ~ bertindak meransang tindakan pembersihan yg lembut pada usus dan perut, percepatkan proses detosifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak
  2. Buckhorn Bark ~ lembutkan najis utk memudahkan pergerakan dan beri lembapan kpd usus
  3. Licorice root ~ Bantu proses detoksifikasi
  4. Fennel seeds ~ Mengeluarkan toksin yg terkumpul akibat lebihan makanan & pengambilan alkohol. Ia turut bantu pencernaan & berkesan utk masalah sembelit & kembung perut & usus
  5. Anise Seeds ~ Rangsang pengeluaran jus gastrik utk bantu proses pencernaan
  6. Rhubard root ~ herba yg byk digunakan dlm perubatan Cina utk digunakan sbgantibiotik
  7. Blue Malva Flower ~ bantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit
  8. Culver’s root ~ bantu masalah lebihan air dalam badan dan asma
  9. Alfalfa leaves ~ bersihkan usus, darah dah hati


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu 
tinggi,saya adalah pengedar sah anda.Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan 
menghubungi saya di talian seperti berikut :

Message/Whatsapp : 017-4205506
Fb : Fisya Yusof

19 February 2014

Kebiasaanya mereka yang terkena sakit gastrik adalah permulaannya disebabkan menangguhkan waktu makan. Semakin lama semakin teruk hingga boleh menyebabkan ulser perut. 

Gastrik terbahagi kepada dua kategori iaitu:
1. Gastritis (keradangan lapisan mukosa (mucosa) yang melapik dinding perut)
2. Ulser perut atau peptik pada lapisan sel yang lebih dalam 
    (lebih teruk berbanding gastritis).


Dalam badan kita, sel perut akan menghasilkan asid hidroklorik iaitu mempunyai tahap kepekatan asidnya iaitu pH1 hingga pH2. Asid hidroklorik ini befungsi untuk untuk mencernakan makanan. Kepekatan asid ini mampu untuk menghakis kulit kita jika terkena. Bayangkan pH yang neutral adalah 7 dan ini pH1 pulak kan.

Untuk melindungi sel perut kita daripada terhakis dengan asid, lapisan mukosa terhasil bertindak sebagai lapisan pertahanan. Pengeluaran atau rembesan asid hidroklorik berlaku apabila ada makanan untuk memulakan proses pencernaan dan gastrik berlaku apabila tiada keseimbangan antara kuantiti rembesan asid hidroklorik (terlalu banyak) dengan kekuatan lapisan pertahanan (menjadi lemah). 

Ulser mudah berlaku apabila lapisan pertahanan semakin lemah dan menyebabkan keradangan berlaku. Jika anda sakit perut semasa lapar bermaksud asid hidroklorik dirembas dengan banyak. Manakala sakit perut selepas mungkin menandakan masalah ulser perut kerana lapisan mukosa yang sudah lemah.

Tanda-tanda utama sakit gastrik adalah sakit perut seperti memulas (pada bahagian atas perut atau abdomen), senak, berangin atau pedih perut, ketidakselesaan perut, kembung, sendawa berulang kali dan kerap kentut selepas makan, rasa mual (loya) dan muntah, boleh hilang selera makan dan berat badan turun (pada peringkat teruk). 

Bagi yang mengalami ulser perut berkemungkinan akan muntah-muntah yang mengandungi darah ataupun berwarna gelap.

Lama kelamaan sakit gastrik boleh melarat menjadi ulser jika dibiarkan. 

Anda boleh mencuba Set Gastrik Shaklee iaitu mengandungi ESP, Ostematrix dan Peppermint Ginger Plus. 

  Set Gastrik Shaklee


Bagaimana Set Gastrik ini berfungsi?

Iaitu protein berasaskan soya sangat bagus untuk pesakit gastrik. Kerana kacang soya mempunyai tahap pH iaitu kealkaliannya yang tinggi dan ia sesuai untuk meneutralkan perut yang berasid disebabkan asid hidroklorik. ESP juga bertindak sebagai untuk mengantikan sel-sel yang telah terhakis dan digantikan dengan sel-sel yang baru.

Ostematrix
Mengapa pesakit gastrik perlu mengambil susu? Kerana bagi susu lembu adalah kurang keasidannya iaitu 6.4-6.8 pH menghampiri tahap pH neutral. Dan ostematrix Shaklee mengandungi kalsium bagi mereka yang tidak gemar minum susu.

Mampu untuk mengurangkan ketidakselesaan perut disebabkan kembung, rasa mual atau loya disebabkan mengandungi halia, jintan hitam, dan jintan manis.   

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan set gastrix Shaklee boleh hubungi saya untuk membuat order .Atau hanya klik icon beli sekarang di bawah dan anda boleh terus membuat pembelian secara online dengan menggunakan kad debit / credit.


Kebiasaanya mereka yang terkena sakit gastrik adalah permulaannya disebabkan menangguhkan waktu makan. Semakin lama semakin teruk hingga boleh menyebabkan ulser perut. 

Gastrik terbahagi kepada dua kategori iaitu:
1. Gastritis (keradangan lapisan mukosa (mucosa) yang melapik dinding perut)
2. Ulser perut atau peptik pada lapisan sel yang lebih dalam 
    (lebih teruk berbanding gastritis).


Dalam badan kita, sel perut akan menghasilkan asid hidroklorik iaitu mempunyai tahap kepekatan asidnya iaitu pH1 hingga pH2. Asid hidroklorik ini befungsi untuk untuk mencernakan makanan. Kepekatan asid ini mampu untuk menghakis kulit kita jika terkena. Bayangkan pH yang neutral adalah 7 dan ini pH1 pulak kan.

Untuk melindungi sel perut kita daripada terhakis dengan asid, lapisan mukosa terhasil bertindak sebagai lapisan pertahanan. Pengeluaran atau rembesan asid hidroklorik berlaku apabila ada makanan untuk memulakan proses pencernaan dan gastrik berlaku apabila tiada keseimbangan antara kuantiti rembesan asid hidroklorik (terlalu banyak) dengan kekuatan lapisan pertahanan (menjadi lemah). 

Ulser mudah berlaku apabila lapisan pertahanan semakin lemah dan menyebabkan keradangan berlaku. Jika anda sakit perut semasa lapar bermaksud asid hidroklorik dirembas dengan banyak. Manakala sakit perut selepas mungkin menandakan masalah ulser perut kerana lapisan mukosa yang sudah lemah.

Tanda-tanda utama sakit gastrik adalah sakit perut seperti memulas (pada bahagian atas perut atau abdomen), senak, berangin atau pedih perut, ketidakselesaan perut, kembung, sendawa berulang kali dan kerap kentut selepas makan, rasa mual (loya) dan muntah, boleh hilang selera makan dan berat badan turun (pada peringkat teruk). 

Bagi yang mengalami ulser perut berkemungkinan akan muntah-muntah yang mengandungi darah ataupun berwarna gelap.

Lama kelamaan sakit gastrik boleh melarat menjadi ulser jika dibiarkan. 

Anda boleh mencuba Set Gastrik Shaklee iaitu mengandungi ESP, Ostematrix dan Peppermint Ginger Plus. 
  

Set Gastrik Shaklee



Bagaimana Set Gastrik ini berfungsi?

Iaitu protein berasaskan soya sangat bagus untuk pesakit gastrik. Kerana kacang soya mempunyai tahap pH iaitu kealkaliannya yang tinggi dan ia sesuai untuk meneutralkan perut yang berasid disebabkan asid hidroklorik. ESP juga bertindak sebagai untuk mengantikan sel-sel yang telah terhakis dan digantikan dengan sel-sel yang baru.

Ostematrix
Mengapa pesakit gastrik perlu mengambil susu? Kerana bagi susu lembu adalah kurang keasidannya iaitu 6.4-6.8 pH menghampiri tahap pH neutral. Dan ostematrix Shaklee mengandungi kalsium bagi mereka yang tidak gemar minum susu.

Mampu untuk mengurangkan ketidakselesaan perut disebabkan kembung, rasa mual atau loya disebabkan mengandungi halia, jintan hitam, dan jintan manis.   

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu
tinggi,saya adalah pengedar sah anda.Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan
menghubungi saya di talian seperti berikut :



Peppermint Ginger Plus dari Shaklee mempunyai kelebihan dan kebaikan yang banyak setanding dengan vitamin-vitamin Shaklee yang lain. Kebaikan dan kelebihan yang ada pada produk ini menyebabkan ia menjadi pilihan ramai pengguna yang mempunyai masalah berikut:
§  Wanita mengandung yang mempunyai masalah loya dan morning sickness
§  Mereka yang gemar mengembara dan serik mengalami mabuk laut/darat
§  Mereka yang sering mengalami masalah gastrik dan angin
§  Mereka yang sering mengalami kembung perut
§  Mereka yang sering mengalami masalah pencernaan.

Peppermint Ginger diperbuat dari bahan semulajadi dan bukan bahan sintetik . Ia telah diuji secara klinikal dan terbukti mengatasi masalah-masalah yang dinyatakan. Kelebihan Peppermint Ginger diterangkan melalui kandungan bahan herba terpilih iaitu 4 herba dari Barat dan Timur iaitu:

Pudina (Peppermint)
§  Melegakan otot perut, Ia mempunyai kesan penenang
§  Membantu dalam penghadaman.
§  Membantu mengurangkan mabuk laut/darat.
§  Membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit
§  Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul kesan dari rawatan kemoterapi.
§  Pudina meransang pengeluaran peluh, oleh itu menyekat demam apabila seseorang itu mengalami selsema
§  Rasa sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan meningkatkan fokus.

Halia
§  Halia meransang rembesan enim salvia untuk pencernaan makanan.
§  Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakid haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang).
§  Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan.

Pokok adas (fennal)
§  Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu.
§  Juga, Ia dapat membantu dalam masalah elergi dalam saluran usus.

Cekur Manis (anise)
§  Digunakan oleh orang-orang Mesir purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak.
§  Meransang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa
§  Melegakan haba dimusim panas dan lembab
§  Memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu 
tinggi,saya adalah pengedar sah anda.Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan 
menghubungi saya di talian seperti berikut :

Message/Whatsapp : 017-4205506
Fb : Fisya Yusof