Tabung Insyirah

Vitamin Terbaik Untuk Anak Terbaru Vita-Lea For Children



Setelah sekian lama menghilangkan diri dan ibu-ibu lama menunggu , akhirnya pada permulaan tahun 2015 shaklee telah mengumumkan product kemunculan semula vitalea for children.Yeah dah nak 2 bulan produk di pasaran iolss baru nak hapdate.Nampak sangat kemalasan nya kan.

Yeahhhh...Ianya kembali di pasaran dengan Formula Terbaik 

Vita-Lea For Kids ni terdapat 18 vitamin dan mineral yang penting untuk pertumbuhan dan perkembangan anak-anak kita.YAng paling penting ianya diperbuat daripada bahan semulajadi sahaja.

Rasanya pula sangat sedap.Perisa semulajadi anggur yang sangat yummy..Bukan sari perisa sintetik yer mummy sume.Jangan risau hokey.





Cuba kita bayangkan anak-anak perlu makan sebanyak dalam gambar di bawah untuk mendapatkan khasiat vitamin dan minerals yang sama jumlahnya sengan Vita-Lea for Children.

Agaknya cukuo ker nutrisi yang kita bekalkan dalam makanan seharian anak kita yerk...




Jadual di bawah pula perbandingan antara Vita-Lea for child Formula lama ( Tahun 2013) dengan formula terbaru.Semestinya formula baru lebih baik dan lebih hebat !!





Apa yang terdapat dalam sebotol Vita-lea for child ni.
  1. Vitamin A - Untuk baiki tisu dan tulang ,juga menyihatkan mata dan kulit
  2. Vitamin C - Jadikan otot , kulit , tisu penyambung sihat dan kuat
  3. Vitamin D - Kuatkantulang dan gigi, bantu menyerap kalsium dengan baik
  4. Niacin - menjadikan anak bertenaga
  5. Vitamin B6 - anak jadi pintar dan berkebolehan berfikir dengan baik
  6. Vitamin E - Elk sel dantisu badan rosak , sihatkan sel darah merah
  7. Biotin - Suburkan rambut dan kuku
  8. Folate - galakkan pertumbuhan sel yang sihat
  9. Zinc -  tingkatkan sistem imuniti anak tak murah kena sakit
  10. Iron - membina otot yang sihat 
  11. Vitamin B12 - Untuk sistem saraf yang sihat
  12. Riboflavin - Untuk penglihatan yang baik
  13. Kalsium - membina tulang yang kuat
  14. Thiamin B1 - anak bertenang dan tak mudah letih
  15. Iodin - otak menjadi cergas
  16. Pantontenic Acid B5 - menghasilkan sel darah merah yang baik
  17. Magnesium - dipelukan oleh hampir semua sel dalam badan

Jadi kalau rasa nak bagi yang terbaik untuk anak-anak kita tak perlu berlenggah lagi.Meh cepat Whatsapp sya di talian 017-4205506.

Derita Masalah Jerawat Selama 7 tahun, Hilang Dengan Vitamin E

Kerana terlalu teruja untuk memiliki kulit yang cantik , gebu , mulus wanita ini akhirnya membuat keputusan untuk memilih satu produk kecantikan yang dipercayai boleh membantunya mendapatkan kulit muka yang menjadi idamannya.Namun setelah beberapa minggu mencuba produk pilihannya impian wanita tersebut hancur kerana produk yang di pilihnya telah membuatkan kulit beliau semakin bertambah teruk.
Jerawat yang sangat teruk mula tumbuh seluruh wajah beliau sehingga menyebabkan beliau sangat malu untuk keluar rumah dan berhadapan dengan masyarakat.Bukan setakat jerawat yang teruk malah parut yang ditinggalkan amat menyeksa emosi dan tahap keyakinan beliau akibat dari salah memilih produk kecantikan.Bayangkan betapa menyesal dan terseksanya beliau terpaksa menanggung malu akibat muka yang berjerawat dan berparut yang teruk selama 7 tahun.
Akibat Penggunaan Produk Yang Salah

Alhamdulilah selepas 7 tahun penderitaan beliau akhirnya beliau telah diperkenalkan Vitamin E dari shaklee dan beberapa supplemen Shaklee yang lain untuk membantu beliau menyelesaikan masalah jerawat teruk yang telah sekian lama beliau tanggung.Dan Vitamin E Shaklee membantu beliau menyelesaikan masalah dalam masa kurag dari 4 bulan sahaja.Yang buatkan beliau lebih kagum ialah bukan sahaja jerawat beliau mulai hilang malah parut jerawat juga turut pudar dan hilang.Dan akhirnya beliau kini menjadi pengguna yang bijak dengan menjadi pengguna dan pengamal supplemen shaklee untuk kulit cantik mulus.
Jom kita ikuti testimoni dan pengakuan sebenar dari tuan punya badan tentang keberkesanan produk shaklee.



Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! from iReach HD on Vimeo.

Koleksi Video Testimonial Shaklee


Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.






Ibu Hamil Kuat Boleh Naik Flight & Panjat Candi Borobudur! Fuyooo! from iReach HD on Vimeo.






Ubat Tahan Mengantuk Tanpa Dadah: Cergas Sokmo! from iReach HD on Vimeo.






Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.






Omega Guard Shaklee - Ibu Hamil/Menyusu, Kanak2, Pesakit from iReach HD on Vimeo.






Dia Peer Counselor Laktasi, Tapi Masih Buat INI from iReach HD on Vimeo.






Menyusu Anak Pramatang Memang Mencabar, Apa Yg Perlu BUAT? from iReach HD on Vimeo.






Lelaki Kuat Sukan Liat Nak Amalkan Vitamin Sampai Dah Nak Lumpuh? from iReach HD on Vimeo.






Rahsia Dia Tambat Hati Suami Kaw2, Sambil Tersenyum Manja from iReach HD on Vimeo.






Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on
Vimeo.






Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit from iReach HD on Vimeo.






Atasi Badan Letih Lesu Setiap Kali Travel. Say NO to Panadol or MC Lagi Dah! from iReach HD on Vimeo.






Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja? Biar Betul... from iReach HD on Vimeo.






Ubat Chicken Pox Dewasa Sampai Dia Jadi Miss Universe Semula from iReach HD on Vimeo.






Puasa Semasa Hamil Tak Semestinya Lembik Lunyai. Tengok Betapa Cergas Makcik ni... from iReach HD on Vimeo.






Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.

Fakta Tentang Fibroid Yang Perlu Kita Ketahui



Pinjam pic pok cik google 

Fibroid bagaikan sudah menjadi lumrah bagi wanita, biarpun tidak berbahaya namun risikonya tetap ada. Bunyi lucu tetapi serius. Kata-kata yang dihamburkan doktor pakar membuat sesiapa sahaja yang mendengarnya tersenyum.

Apa tidaknya, menurut beliau, andai bedah siasat dilakukan ke atas wanita-wanita yang sudah meninggal dunia, lebih 20 peratus daripada mayat-mayat itu didapati mempunyai ketumbuhan fibroid.

Maknanya, fibroid adalah sesuatu yang biasa bagi wanita dan ia tidak berbahaya biarpun mendatangkan ketidakselesaan kepada wanita yang mengalaminya.
Pakar Perbidanan dan Sakit Puan Hospital Pusrawi, Kuala Lumpur, Dr. Salleh Mohd. Yatim
memberitahu, justeru wanita tidak perlu bimbang kecuali jika ia mendatangkan masalah kepada mereka.

``Bagaimanapun apabila ia memberi masalah, mereka perlu berjumpa doktor dengan segera untuk pemeriksaan dan rawatan selanjutnya,'' ujarnya.
Menurutnya, ramai wanita tidak menyedari bahawa mereka mempunyai fibroid di dalam rahim atau ovari kerana tumor itu lazimnya tidak membesar sebaliknya mengecut apabila wanita itu mencapai usia menopaus.

Beliau bagaimanapun mengingatkan, terdapat kes-kes ketumbuhan fibroid yang memudaratkan apabila tumbesarannya berlaku dengan begitu pantas. Dari sekelumit kutil ia boleh membesar sehingga 50 paun dan rekod fibroid terbesar dikeluarkan di dunia adalah 140 paun!

Dr. Salleh berkata, ini menyebabkan ramai pesakit tidak menyedari mereka mempunyai ketumbuhan dalam rahim, kerana kebanyakan fibroid hampir sifar simptom.
Tambahnya, jika fibroid begitu cepat membesar dan boleh menghinggap atau melekat pada organ-organ lain, ketika itulah ia mengundang kemudaratan. Ia turut membawa kesengsaraan lain bagi pesakit.

Apa itu fibroid?
Fibroid adalah ketumbuhan biasa atau benign (bukan kanser) yang terdapat di dalam uterus/rahim wanita yang berusia sekitar 30 hingga 40-an.
Ia merupakan salah satu ketumbuhan yang biasa terjadi kepada wanita semasa tahun-tahun kesuburan mereka.

Biarpun begitu ia boleh tumbuh di lain-lain organ yang mengandungi sel-sel otot licin. Fibroid adalah tumor pejal yang terjadi daripada tisu-tisu fiber di mana dari situlah ia mendapat namanya.

Lazimnya, fibroid tercetus sebagai ketumbuhan dan membesar secara perlahan-lahan, selalunya tanpa simptom.

Malah kedudukan fibroid yang boleh menyebabkan kemandulan ini, telah mencetuskan kontroversi.

Kenapa? Ketumbuhan ini merupakan penyebab utama bagi pembedahan histerektomi iaitu pembedahan mengeluarkan fibroid dan rahim.

Tidak pernah mengandung
Dr. Salleh berkata, lazimnya mereka yang tidak pernah mengandung, gemuk, berkulit hitam, mempunyai risiko untuk mendapat fibroid.

``Bagaimanapun tiada sebab-sebab tertentu seseorang itu boleh mendapat fibroid. Hanya sekitar 25 peratus sahaja pesakit fibroid yang mengalami simptom-simptom.

``Ini termasuklah mereka yang mengalami pendarahan haid yang banyak, sakit sewaktu hubungan kelamin, kemandulan mahupun masalah dubur yang disebabkan oleh tekanan akibat daripada ketumbuhan fibroid ini,'' jelas beliau.

Bagi wanita mengandung pula, fibroid boleh menyebabkan komplikasi termasuk keguguran, sakit bersalin sebelum waktunya dan kesakitan akibat daripada infarksi yang berpunca daripada kekurangan bekalan darah atau menyebabkan kedudukan bayi tidak normal dan terpaksa menjalani pembedahan Caesarean semasa bersalin.

Biarpun amat jarang berlaku, fibroid boleh berubah keadaannya dengan menjadi malignan, apabila ia cukup besar mahupun membesar dengan cepatnya.

Diagnosis
Lazimnya, diagnosis dilakukan dengan mengambil kira sejarah simptom-simptom seperti yang dijelaskan di atas, atau secara kebetulan apabila pesakit menjalani pemeriksaan faraj yang berkala seperti ujian pap smear.

``Bagi sesetengah wanita yang menjalani pemeriksaan kemandulan, fibroid boleh dilihat sewaktu menjalani imbasan ultrasound.

``Imbasan ultrasound adalah sangat penting memandangkan ia juga boleh membezakan di antara sis dan lain-lain tumor pelvik,'' kata Dr. Salleh.

Imbasan Pengimejan Resonans Magnetik (MRI) di mana magnet-magnet berkuasa tinggi digunakan untuk melihat struktur tisu-tisu juga berguna walaupun ia adalah mahal.
Ia bermanfaat bagi membezakan di antara fibroid dengan adenomiosis iaitu satu keadaan yang berkaitan dengan endometriosis dan agak sukar untuk dirawat.

Katanya: ``Malah, ada yang datang berjumpa doktor setelah mendapati abdomen mereka semakin lama semakin membesar seperti mengandung. Selepas pemeriksaan dilakukan barulah diketahui wanita ini mengalami fibroid.''

Jenis-jenis fibroid
Lokasi fibroid sering mempengaruhi tanda-tanda yang dialami dan pada sesetengah kes, rawatannya.

- Fibroid submukus terdapat di bawah lapisan uterus dan boleh menyebabkan masalah haid termasuk kesakitan apabila ia membesar.

- Fibroid intramural adalah fibroid bulat yang terdapat di dalam dinding uterus yang boleh menyebabkan pembesaran uterus.

- Fibroid subserous tumbuh di luar dinding uterus dan selalunya tidak menyebabkan sebarang tanda-tanda sehinggalah ia membesar dan mengganggu organ-organ lain.

- Fibroid pedunkel berbentuk gagang tercetus apabila fibroid subserous mengeluarkan tangkai atau pedunkel, membesar serta membengkok dan menyebabkan kesakitan yang amat sangat.

- Fibroid submukus dan intramural lebih banyak mengundang kesakitan semasa haid dan mendatangkan masalah seperti keguguran. Sementara itu, subserous dan pedunkel pula boleh menyebabkan masalah kemampatan dan kesakitan terutamanya semasa kehamilan.

- Fibroid interliganmentous tumbuh di sisi di antara ligamen yang menyokong uterus di dalam abdomen dan adalah sukar untuk mengeluarkannya yang berkemungkinan menjejaskan bekalan darah.

- Fibroid parasitik, paling jarang berlaku di mana fibroid melekat pada organ lain.

Waktu sesuai merawat fibroid
``Fibroid perlu dirawat sekiranya ia mula menunjukkan tanda-tanda seperti yang dijelaskan tadi.

``Ia juga difikirkan sesuai, bagi sesetengah kes apabila seseorang wanita ingin hamil dan pandangan perubatan berbelah bahagi sama ada fibroid perlu dirawat atau mencari peluang mengandung,'' kata Dr. Salleh.
Kadangkala, haid yang terlalu banyak boleh menyebabkan seseorang wanita itu mendapat anemia.

Pun begitu, katanya, kebanyakan doktor bersetuju biarpun tiada simptom-simptom, fibroid pedunkel agak jarang mencetuskan masalah besar bagi wanita hamil.
Bagaimanapun bagi fibroid submukus, ia berkemungkinan menyebabkan wanita lambat hamil serta mengakibatkan wanita hamil mengalami keguguran.

Keputusan untuk merawat atau tidak sebenarnya bergantung kepada usia wanita itu sendiri, saiz fibroid, pernah keguguran dan sama ada rahim menjadi herot kerana kewujudan fibroid itu.

Dr. Salleh menambah, usia adalah faktor penting kerana fibroid akan membesar di bawah pengaruh estrogen dan fibroid juga mudah dikeluarkan di kalangan wanita muda dan ketika fibroid masih kecil lagi.

Bagi wanita yang berusia, mereka perlu berjaga-jaga apabila membuat keputusan untuk melengahkan pembedahan.

``Bagaimanapun, wanita yang telah menjalani pembedahan mengeluarkan fibroid perlu mengambil masa sebelum mengandung. Pakar akan menasihati masa yang sesuai mengikut keadaan pesakit,'' ujarnya lagi.

Rawatan fibroid
Rawatan fibroid bergantung kepada saiz dan kedudukan fibroid itu.

- Rawatan hormon; terapi hormon sangat berguna kepada wanita yang hampir menopaus dan bercadang untuk mengelak pembedahan. Bagaimanapun terapi ini tidak banyak memberi manfaat kepada wanita yang bercadang untuk hamil.

- Reseksi histeroskopi; lazimnya dilakukan ke atas fibroid submukus asalkan fibroid itu berukuran kurang daripada l0 sentimeter garis pusat. Beberapa proses dilakukan sebelum pembedahan dapat dilakukan.

Pembedahan membuang fibroid ini menggunakan sejenis alat berupa wayar khas bersama histeroskop yang dimasukkan ke dalam uterus melalui serviks/pangkal rahim.

- Pembedahan laparoskopi atau miomektomi laparoskopi pula adalah pembedahan bagi mengeluarkan fibroid.

Intramural dan subserous boleh dikeluarkan melalui pembedahan ini melalui dua insisi/pemotongan 10 milimeter panjang, satu di bahagian pusat dan satu lagi di garisan abdomen.

Hanya segelintir sahaja pakar yang mengambil pilihan ini kerana ia mengambil masa yang lama dan cukup mencabar.

- Miomektomi terbuka, pembedahan konvensional yang dilakukan melalui insisi di bahagian bawah, memanjang atau menegak di bahagian garisan bikini (antara ari-ari dan abdomen). Otot-otot uterus dibedah dan fibroid dikeluarkan.

Doktor biasanya akan mengesyorkan wanita yang hamil selepas pembedahan ini untuk menjalani pembedahan Caesarean apabila sampai masanya untuk bersalin.

- Histerektomi bergantung kepada usia, bilangan anak, masalah kesihatan wanita serta lain-lain faktor.

Wanita yang menjalani histerektomi tidak akan mempunyai haid lagi kerana rahimnya sudah dikeluarkan sekali bersama fibroid.

Nasihat pakar
Dr. Salleh menegaskan, bagi wanita yang menopaus, mereka perlu mendapat rawatan sekiranya mengalami tanda-tanda menopaus yang teruk.

Dalam hal ini, suami perlu memberi sokongan yang sewajarnya untuk isteri dalam meneruskan kehidupan seharian termasuk dalam hubungan suami isteri.

Beliau juga menekankan, wanita perlu menjalani ujian pap smear secara berkala untuk mengesan kanser servik dan fibroid. Fibroid yang aktif dan cepat membesar juga berbahaya bagi wanita.

Wanita yang melalui pembedahan perlu mengamalkan gaya hidup sihat, pemakanan yang ideal serta melakukan senaman yang bersesuaian apabila mereka sudah pulih sepenuhnya. Jumpalah doktor untuk nasihat selanjutnya.


Sumber: Utusan


Testimoni : HB Naik Semasa Hamil

Testimoni pengguna Vita-Lea Shaklee 


Masalah HB rendah semasa mengandung, jangan dipandang remeh,, kalau xjumpa lagi solution, cuba ikhtiar dgn 2biji vitalea setiap hari, insya ALLAH berkesan :)



Lagi info bagaimana Vita-Lea menaikkan Hb ----- >>> Klik sini 

Bagaimana Shaklee Membantu Mencegah Dan Mengurangkan Risiko Pembengkakan Prostat

Semalam sya terkejut apabila seorang pak cik call sya dan menceritakan tentang masalah yang beliau hadapi.Pak cik ini bertanyakan kepada sya tentang supplement yang boleh membantu beliau mengurangkan masalah pembengkakan prostat.Biasanya sya akan mencadangkan 3 supplement utama yang boleh membantu iaitu Zinc , Vitamin E dan GLA.
Sebelum sya certikan detail bagaimana setiap vitamin ini boelh membantu mengurangkan masalah prostat ini ada baiknya sya crtitakan dulu apa itu masalah prostat yang sya tahu serba sedikit hasil bacaan sya.
Apakah yang dimaksudkan dengan 'Kelenjar Prostat'?
  • Kelenjar prostat adalah sejenis organ yang terdapat hanya pada kaun lelaki.Ia bertindak sebagai kelenjar auksilliaru terbesar dalam organ pembiakan lelaki.IAnya terletak di bahagian bawah pundi kencing.
Apakah fungsi kelenjar prostat?
  • Fungsi utama kelenjar prostat adalah untuk memproduksi semen ( air mani ) yang berisi nutrisi sekaligus alat transfor bagi sperma keluar dari tubuh.
Apakah simptom-simptom berkaitan masalah prostat?
  • Kerap membuang air kencing
  • Mengalami masalah ereksi
  • Sakit ketika ejakulasi
  • Air kencing kerap menitis tanpa dapat dikawal
  • Kencing tak lawas
  • Rasa sakit ketika buang air kecil
  • fungsi gingal berkurangan
Jika kaum adam yang mengalami masalah ketika membuang air kencing atau seperti yang di nyatakan di atas segera la berjumpa dengan doktor untuk dapatkan rawatan.

Apa itu ''Benign Prostate Hyperplasia" ?
  • Masalah ini adalah bengkak di bahagian prostat yang tidak melibatkan kanser.Masalah ini sering berlaku seawal 30-an dan semakin jelas pada usia 50-an.
  • Aliran air kencing yang keluar daripada pundi kencing akan terjejas apabila berlakunya bengkak pada prostat.Masalah ini jika dibiarkan berlanjutan tanpa rawatan ia boleh menyebabkan jangkitan kuman pada pundi kencing dan sekiranya ia tersumbat boleh membawa kerosakan pada buah pinggang.
  • Kajian dibuat dan menunjukkan 50% daripada lelaki yang berusia 50 tahun ke atas akan mengalami simptom ini.Tetapi hanya 10% sahaja yang melibatkan rawatan pembedahan.



Cara rawatan yang disediakan
  • Masalah bengkak prostat boleh didrawat dengan ubat seperti finastride dan sekiranya masalah ini berlanjutan ia memerlukan rawatan pembedahan.Kaum adam wajib berjumpa dengan pakar bedah atau pakar urologi sekiranya mengalami simpom-simtom di atas.
Antara kaedah lain yang boleh membantu
  • Untuk kaum adam yang menghidapi masalah kelenjat prostat yang bengkak boleh ikhtiar dengan mengamalkan supplement GLA , ZINC dan Vitamin E
Mengapa GLA ??
  • Kerana ianya membaiki prostatomegaly iaitu masalah prostat lelaki dan kerap kencing.Ia juga membantu mengawal selia hormon lelaki kerana prostat juga boleh disebabkan oleh keseimbangan hormon.
Mengapa Vitamin E ??
  • Kerana ianya satu sumber antioksidan yang mampu melawan radikal bebas yang berpotensi menyebabkan pembengkakan pada kelenjar prostat.

Mengapa Zinc Complex??
  • Zinc sangat penting dalam menangani masalah gangguan prostat.Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikan nya terdedah kepada kanser.YAng mengalami masalah ini disarankan  mengambil 15mg zinc setiap hari.


Sekiranya ahli keluarga kita yang ada mengalami masalah pembengkakan prostat ini boleh cuba ikhtiar dengan mengambil supplement shaklee.Tak salah kita ikhtiar untuk mendapat kesembuhan di dalam sesuatu penyakit kan.

Kalau berminat untuk mencuba supplement untuk masalah kaum adam ni jangan malu, jangan segan hubungi jer sya oke.

Hilangkan Ruam Susu Pada Bayi Dengan Krim Ajaib



Sering kali kan kita tengok kulit bayi kemerahan.Kadang-kadang sampai berair , bersisik..ish kesian kan tengok.Bayi kita mungkin mengalami alergik pada susu atau haba.Kemungkinan adalah mild eczema.

Sya nak kongsikan pengalaman sya sendiri yang menggunakan krim ajaib niuntuk puteri kesayangan sya yang mengalami ruam susu yang agak teruk masa kecik dulu.Pakai macam-macam krim sume tak jalan kejap jer hilang pas tu naik balik.Memang sentiasa berulang.Kawan sya ada cadangkan untuk cuba krim hazeline snow tapi dah cuba habis sebotol masalah tetap tak setel.Last sya google krim dapat info ramai yang pakai krik ajaib Herbal Blend dari shaklee ( Msa tu sya tak kenal sangat Shaklee..hihi).Sya pun beli dan cuba untuk anak sya.

Hasil pakai selama seminggu memang marvellous.Sehari letak 3/4 kali.Krim ni sejuk je bila pakai.Rajin sapu , konsistent sapu hasil dia memang alhamdulilah pipi anak sya dah hilang ruam-ruam merah.Kulit dia pun jadi licin jer.Lagi satu kalau muka anak kita kena susu badan cepat-cepat lap dengan wipe tissue atau tuala basah.Susu badan kita suam jadi jangan biarkan ia kering di pipi.Kadang sebabkan susu oub boleh naik ruam.



Pinjam pic En google sebab gambar anak nan hado


Selain di muka krim ajaib ni juga sesuai untuk ruam-ruam di bontot bayi.Kadang bila terlalu lama pakai pampers kulit bayi yang alergik akan menjadi merah-merah.Boleh la sapu setiap kali nak tukar lampir dan selepas mandi.In shaa Allah krim ajaib ni sangat membantu jika kita pakai secara konsistent.

Sekarang memang sya pakaikan anak-anak sya dengan krim ajaib ni je.Memang wajib ada stock di rumah.Krim ajaib shaklee ni sya gunakan sebagai ikhtiar untuk kurangkan kerengsaan pada kulit bayi.Sekurangnya ia sejuk dan tidak gatal.Jadi boleh la kurangkan sikit kegatalan tu.Bukan la nak kata letak je krim ni terus 100% hilang yerk.

Nak tahu lebih lanjut lagi tentang krim ajaib ni klik di sini  yer.



Kalau berminat nak dapatkan krim ajaib ni untuk membantu mengurangkan ruam panas anak-anak boleh hubungi sya yerk.Sya boleh di hubungi melalui whatsapp / we-chat / call di talian 017-4205506

Tips Mengatasi Hidung Tersumbat Bayi

Hidung tersumbat boleh membuatkan bayi kita sangat tak selesa , meragam , mengamuk dan marah.Ini adalah kerana kesukaran mereka sebagai bayi untuk bernafas.Ini adalah masalah kesihatan yang sangat biasa untuk kebanyakan bayi.Masalah ini senang dirawat tapi mestilah mengikut kesesuaian umur bayi kita.
Bagi bayi yang berumur 3 tahun kebawah masih tidak mempunyai sistem penghadaman yang stabil seperti orang dewasa.Mereka juga masih belum pandai untuk mengeluarkan hingus sendiri.
Zaman yang canggih dan moden ni terdapat pelbagai produk yang dapat membantu kitaibu bapa untuk mengatasi hidung tersumbat ini.Terdapat juga pelbagai petua yang boleh membantu bayi kita menangani masalah ini hanya dengan menggunakan peralatan di rumah.
Antara rawatan yanng sering di gunakan adalah seperti :
1. Rawatan air garam
  • Air garam merupakan salah satu petua untuk mengatasi hidung tersumbat bayi.Kita boleh buat sendiri di rumah ataupum membeli di farmasi.nak jimat baik buat sendiri di rumah yerk.Untuk buat sendiri caranya dengan mencampurkan secawan air panas dan 1/2 sudu garam.
  • Dengan menggunakan droper letakkan beberapa titik air masin ke dalam hidung bayi.Satu titik ke dalam setiap hidung bayi.kemudian urut hidung bayi secara perlahan-lahan.
2. Rawatan Wap



  • Rawatan wap atau pun di panggil mandi wap merupakan salah satu cara terbaik untuk melegakan hidung tersumbat pada bayi.Pendedahan kepada wap boleh membantu melonggarkan hinggus bayi kita.Hinggus akan keluar dengan sendiri  , membersihkan laluan hidung dan dengan ini akan membuatkan ia lebih mudah untuk bayi bernafas.
  • Cara paling mudah untuk rawatan wap ini adalah meletakkan air panas di dalam baldi dan halakan muka bayi ke arah baldi.
3.Nasal Aspirator
  • Nasal aspirator merupan sejenis alat penyedut hingus khusus untuk bayi.Bentuknya sama seperti paip plastik yang lembut dengan hujung berupa getah pembersih.
  • Masukkan alat ke dalam hidung bayi secara lembut.Hujung getah berfungsi untuk menyedut. Tekan lalu di lepaskan secara perlahan di dalam hidung bayi.


Semoga tips ini dapat  membantu kita untuk mengatasi hidung tersumbat bayi supaya bayi kita selesa tanpa rasa nak marah dek kerana selsema yang menganggu.


Masalah Senggugut Teruk Punca Bad Mood

Remaja, wanita dan kebanyakan wanita yang pasti tak akan lari dari mendapat masalah senggugut ni. Hampir 9/10 wanita yang haid akan mengalami simptom senggugut.Antara masalah kita seorang perempuan yang berkaitan dengan period ialah 
  1. Haid tak tetap
  2. Senggugut / Period Pain
  3. Haid berpanjangan
  4. Bad mood sangat ketika haid
1,2, dan 4 adalah masalah sya dari zaman anak dara dan zaman muda remaja lagi.Tiap kali haid mesti masalah yang berkaitan akan turut serta tanpa ada kesudahan,Memang time haid mood swing sangat-sangat tau.

Haid Tak Tetap

Untuk wanita yang normal kitaran haid biasanya 28-30 hari kan??Tapi tidak bagi sya.50 hari , 3 bulan , 4 bulan setahun tak period  memang perkara biasa.Pelik bagi orang lain tetapi tidak pada sya..hihi..Dulu zaman bujang memang suka la kalau tak datang haid ni sebab boleh bebas buat apa-apa tanpa sebarang gangguan yang buatkan rasa tak selesa.Tapi sekarang bila dah kawin memang jadi masalah la pulak.

Baru haid delay 3 4  hari dah mula tak senang duduk.Mula tanya pada diri endiri apesal tak period ni.Mengandung ker??Kalau yer syukur alhamdulilah..Hihihi...Tapi tu la tiap kali haid delay mesti ingat mengandung.Bila dah haid frust menonggeng..Huhu..

Senggugut

Senggugut memang tak boleh nak di tahan-tahan sakitnya.Kalau boleh guling tu rasa memang nak guling-guling jer.Sakit wooo..Untung tau sapa yang tak pernah kena senggugut ni.Ada sorang kawan sya memang tak pernah kena senggugut.Bila dia tanya macam mana rasa senggugut tu memang rasa nak lempang aje.Hohoho..

Masa kena senggugut tu apa cara yang tak pernah cuba.Semua kaedah orang kata berkesan buat tapi edaknya berkesan.Tungku perut dengan botol panas , minum air suam banyak-banyak, iron panas letak atas perut ( lapik kain layerk kang tak pasal ada yang terbakar kulit plak).

Telan ponstan tak payah cakap la kan.Doctor suruh makan satu tapi sebab nak cepat baik telannya dua biji.Zaman dulu ponstan memang jadi best frends la.Mana pergi mesti bawak.Tak pernah miss.Ngeri pula bila ingat-ingat balik masda zaman dok telan ponstan tu.Masa tu tak kenal lagi
shaklee.

Pinjam Pic En.Google


Bila kenal shaklee dan ber "best frend" dengan GLA SHAKLEE ni fuhh lega memang sangat-sangat syok.Dengan izin Allah juga dah bebas dari senggugut.Bila haid pun mampu tersenyum tanpa swing mood lagi.Memang no more period pain.No more "MC" for period pain lagi.Bersyukur sangat-sangat tau.Dua bulan konsistent GLA next cycle period memang cantik.Cukup 28 hari mesti haid akan datang tanpa rasa sakit lagi.Best kan..Menyesal pula tak kenal shaklee 10 tahun lepas.

Kisah sya ada persamaan dengan video di bawah ni.Jom sama-sama kita dengar apa yang kakak manis ni nak kongsikan cerita tentang haid beliau kepada semua..





Macam mana perasaan awak-awak yang menghidapi masalah haid tak teratur dan senggugut selepas tengok video kakak manis ni.??Tak tergerak hati ker nak cuba GLA??

Kalau anda berminat untuk mencuba GLA shaklee ni jangan malu , jangan segan hubungi sya yerk. Sya boleh di hubungi melalui whatsapp di talian 017-420 5506.

Oke jumpa lagi di lain entry.

Pengedar Shaklee Kota Kemuning

Agak lama blog kesayangan sya ni sepi.Kebizian yang agak melampau di opis buatkan sya rasa penat nak update entry.Bila balik rumah pula melayan puteri-puteri sampai terabai blog sya yang mana salah satu punca pendapatan sya ni.


Kali ni tak nak bebel panjang-panjang cuma nak bagi tau semua pengguna shaklee yang tercari-cari Shaklee di kawasan kota kemuning boleh hubungi sya.Sya adalah Pengedar Shaklee Kota Kemuning dan kawasan sekitarnya.Sape-sape yang dudk berhampiran Kota Kemunig,Jalan Kebun, boleh hubungi sya di talian 017-4205506 untuk dapatkan terus supplement Shaklee dari sya.

Kalau yang jauh tu pun boleh juga hubungi sya.Sya boleh gunakan khidmat abam posmen untuk poskan supplement yang awak semua perlukan.

Kalau awak berminat untuk daftar sebagai SID shaklee dengan sya pun sangat-sangat di alukan.Jom kita jana pendapatan bersama-sama Shaklee bersama team Ibu Cergas.Team yang sangat ohsemm.
Untuk pengguna tegar shaklee yang hanya membeli dengan mana-mana SID awak semua perlu bijak untuk memilih SID.Pilih SID yang boleh ajar awak cara makan suppliment yang betul yerk.Pilih pengedar shaklee yang pergi ke kelas yerk awak-awak.Pilih pengedar shaklee bertauliah tau.

Kenapa perlu beli dengan sya ??
  • Sya akan beri tunjuk ajar serta segala panduan pengambilan setiap vitamin yang awak beli dengan sya.
  • Sya akan bekalkan ke[ada anda jadual pengambilan vitamin.Ingat tau makan vitamin pun perlu ada jadual yang konsistent supaya kesan yang kita nak tu cepat dapat.Kalau makan vitamin pun ikut mood memang tak la nak cepat dapat apa yang kita nak kan.
Tunggu apa lagi jom dapatkan vitamin shaklee vitamin kesukaan ramai ni sekarang.

Jom tengok apa promosi untuk bulan ni.Klik sini okey.Rasa memang sangat rugi tau kalau sape yang tak grab untuk promosi shaklee ni.Oh ya lupa nak cakap yang skalee ni akan buat promosi pada setiap bulan tau.Setiap bulan berlainan promosi yang di tawarkan.Maca,m bulan ni 4 sekaligus promosi yang shaklee buat.

Nak dapatkan shaklee dengan harga murah??Boleh sangat..Tapi syaratnya awak perlula daftar sebagai ahli Shaklee dulu.Tak mahal pun awak.Cuba Rm 75.00 jer untuk seumur hidup awak,Bukan untuk setahunsekali kena renew yer.

Okey kalau awak-awak semua ada sebarang pertanyaan berkaitan shaklee boleh hubungi sya secara whatsapp atau text sya di 017-4205506 yer.Sya sedia membantu jika awak perlukan bantuan tentang konsultasi tapi yang penting awak kena la beli dengan sya.

Sakit Tulang Belakang Atau Slip Disc



Zaman sekarang bermacam jenis penyakit yang kita dengar kadang ada juga penyakit yang kita sendiri alami.Mint-minta di jauhkan dari segala kesakitan yang tak mampu di tahan oleh kita ye.Kalau rasa sakit yang luar biasa pada anggota badan kita cepat-cepat l aberjumpa denmgan doctor untuk mendapatkan rawatan lanjut.Jangan hanya mengambil ubat penahan sakit.

Kisah sakit tulang belakang atau slip disc ni terjadi pada kakak ipar sya pada tahun 2013.Memang amat-amat mengejutkan sebab dari wanita yang aktif akhirnya terrlantar tanpa boleh bangun akibat dari slip disc.Sakit pinggan yang kerap dianggap biasa sampai ke tahap tak mampu nak berjalan akhirnya berjumpa pakar dan di sahkan menghadapi masalah slip disc.Alhamdulilah selepas melakukan operation masalah sakit pingang beliau sudah dapat di atasi.

Rupa-rupanya megghadapi slipped disc dan cekera yang terkeluar itu telah menekan saraf beliau.
Slipped disc ini berlaku apabila cekera yang berfungsi menyerap tekanan antara tulang ini tidak berada di kedudukan yang sepatutnya.Tulang belakang manusia membentuk seperti blok-blok yang bertindih.Antara blok tersebut terletaknya cekera tadi.Cekera ini seperti gel dan kesakitan berlaku apabila pergerakan cekera ini yang tidak normal menghimpit saraf.


Antara punca terjadi slipped disc ialah :-
  • Pernah mengalami kecederaan seperti terhentak atau terjatuh 
  • Terlalu aktif pada usia muda
  • Banyak mengangkat benda berat dengan posisi tang tidak betul
  • Duduk dengan jangka yang panjang dengan posisi yang salah
Slip disc berlaku apabila cakera tadi kehilangan kandungan air terutama dengan peningkatan usia.Ini menyebabkan ia menjadi kurang fleksibel dan lebih mudah untuk terkeluar daripada kedudukan sebenar.

Antara simptom seseorang terkena slipped disc ialah :-
  • Sakit belakang berpanjangan
  • Sakit pinggang 
  • Kebas pada kaki
Hanya dengan lakukan ujian MRI yang dapat mengesan penyakit slipped disc ini.Lazimnya hanya 20%c sahaja yang perlu menjalankan pembedahan dan antara rawatan awal yang di berikan ialah ubat tahan sakit , fisioterapi , dan juga memakai korset belakang.Walaupun telah menjalankan pembedahan sekalipin ini tidak menjamin slipped disc akan sembuh sepenuhnya.

Selain melakukan fisioterapi , mengambil ubat penahan sakit atau melakukan pembedahan apa kata cuba mengambil supplemendari shaklee.Fungsinya ialah membantu mengurangkan kesakitan yang di alami serta penyembuhan daripada dalam iaitu membaiki sel atau sekurang-kurangnya mengurangkan kesakitan yang di alami.

Supplemen shaklee yang dapat membantu dalam rawatan slip disc ialah :

1. Vivix 
  • Supplemen anti oksidan yang sangat kuat dengan kandungan propanolol.Ia berfungsi dengan meningkatkan penghasilan kolagen ( kolagen adalah komponen utama di dalam cakera ) dan juga memperbaiki tisu yang rosak.
2. Omega guard
  • Membantu menghasilkan kolagen dan omega 3 di dalamnya membantu badan memperbaiki dan mengekalkan kerosakan kartijal dan cakera di sebabkan radang.
3. AJHT
  • Mengandungi glukosamina yang berfungsi untuk memastikan kolagen sentiasa ada. Glukosamina akan menghasilkan chemical di dalam badan untuk memperbaiki kartilaj, tendon, ligamen serta cecair synovial.Cecair synovial ini yang mengurangkan gesearn antara sendi. 
4. Ostematrix
  • Membekalkan kalsium yang mencukupi di dalam badan serta mengandungi magnesium untuk mengurangkan sakit pada saraf.



Untuk mendapatkan Set Slip Disc shaklee ini boleh hubungi saya secara whatsapp / telegram / sms ke  talian  017 -4205506.

Anda boleh dapatkan konsultasi tentang pemakanan supplemen Shaklee secara percuma jika anda membeli dengan saya.Jom sama-sama kita ikhtiar untuk mendapatkan kesihatan yang lebih sihat dengan produk Shaklee yang sudah tentu dijamin SELAMAT , SEMULAJADI , dan BERKESAN.

Psst semperna bulan promo AJHT dan Ostematrix mari dapatkan dengan harga yang pasti berbaloi-baloi.

Fabulous February Shaklee Promo 2015

Setiap bulan mesti shaklee adakan promosi untuk items-items terpilih.Bulan lepas promo hebat dari shaklee iaitu Vivix , Alfafa dan Vita-lea for children.Tu semua dah dah berakhir.Haa bulan ni shaklee sekali lagi kejutkan semua SID dengan adakan promo yang gempak sangat ohsem iaitu Vita-lea , Vita-lea for kids , Ostermatrix Dan Advanced Joint Health Tablet (AJHT)..Tengok sebulam 4 sekali produk yang promo..Memang rugi sesangat uolss kalau tak grab salah satu supplement ni tau.


Fabulous February Shaklee Promo : 

♡  Pembelian 6 botol Vita-lea.Percuma sebotol lagi Vita-Lea berharga Rm 88.75
♡  Pembelian 6 botol ostermatrix percuma sebotol lagi Ostermatrix berharga Rm 61.00.
♡  Pembelian 3 botol Joint Health Tablet percuma sebotol lagi Joint Health Tablet berharga Rm 124.00.
♡  Pembelian 3 botol Vita-Lea for children percuma sebotol lagi Vita-Lea for children berharga Rm 111.00.

Wahhh rugi kan uolss kalau tak grab salah satu supplement di atas.Jom pakat-pakat beli.Kalau rasa banyak sangat sampai 7 botol dapat boleh pakat-pakat kongsi dengan kawan-kawan atau sedara mara.Boleh sama-sama menikmati hidup sihat bersama Shaklee.

Kalau masih rasa banyak sangat boleh dapatkan 2 botol Vita-lea dan Ostermatrix dengan diskaun sebanyak 5%.Masih murah kan uolss.Memang ohsemmm la Shaklee buat promo.

Promo bulan ni sangat-sangat best...Berita baik dan gembira untuk mereka yang 
  • Sakit lutut dan sendi 
  • Ibu hamil dan berpantang
  • Letih dan lesu
  • Hb rendah
  • Tak suka minum susu
  • Nak kuatkan sistem imun.
  • Dan banyak lagi...
Untuk mendapatkan produk shaklee ini boleh hubungi saya secara whatsapp / telegram / sms ke  talian  017 -4205506.

Anda boleh dapatkan konsultasi tentang pemakanan supplemen Shaklee secara percuma jika anda membeli dengan saya.Jom sama-sama kita ikhtiar untuk mendapatkan kesihatan yang lebih sihat dengan produk Shaklee yang sudah tentu dijamin SELAMAT , SEMULAJADI , dan BERKESAN.

Bulan ni cuma ada 28 hari.Sekarang cuma tinggal 26 hari untuk kita semua grab promo Feb ni.
Nak Harga Ahli Shaklee Dan Cash Back Bonus Klik Sini | Twin Pack Vivix Free Membership Klik Sini
X