Tabung Insyirah

9 Cara Hindari Kelahiran Songsang

Kedudukan bayi songsang adalah normal pada peringkat awal kehamilan. Jadi anda tak perlu khuatir jika scan bayi anda songsang. Kat sini saya nak share taktik hindari kelahiran songsang.

Kenali Kelahiran Songsang

Istilah songsang bermaksud punggung bayi berada di bahagian pelvis anda (bawah abdomen). Kepala pulak berada di bahagian atas. Ada 3 jenis kelahiran songsang yang telah dikenalpasti.




Extended breeches apabila kedua-dua kaki bayi lurus dengan pergelangan kaki berada sebelah kepalanya. Selalun Selalunya ia berlaku dalam 70% kehamilan. Anda masih ada peluang bersalin secara normal jika kedudukan bayi mcm nie.

Flexed breeches apabila kedua-dua kaki bayi berlipat di sendi lutut.Doktor boleh rasa kedua-dua pergelangan kaki dan punggungnya ketika pemeriksaan. Hal ini hanya berlaku kepada 15% kehamilan.

Footling breeches adalah keadaan di mana salah satu kaki berlipat di sendi lutut manakala satu kaki lagi lurus atau kedua-dua kaki lurus ke bawah. Selalunya kes songsang camni memerlukan anda melalui pembedahan. Sebabnya dikhuatiri tali pusat turun ke bawah bersama air ketuban yang boleh sebabkan bayi kurang oksigen.

Taktik Hindari Kelahiran Songsang

1. Merangkak

Luangkan leih banyak masa untuk berada dalam posisi merangkak.Dengan melakukan posisi begini graviti dipercayai dapat menarik kepala bayi ke bawah. Anda disarankan berada dalam posisi ni setiap hari sambil baca majalah, suratkhabar atau bahan bacaan lain.

2. Kaedah panas - sejuk

Letakkan ais pada bahagian atas rahim anda. Bahagian bawah rahim pulak letak bekas berisi air suam. Bayi  cenderung untuk bergerak ke arah sumber haba.

3. Pek ais

Letakkan pek ais di atas perut. tapi make sure lapik dulu perut anda dengan kain ok. Tujuannya adalah nak bagi bayi rasa tak selesa dan terus tukar fikiran untuk ubah kedudukan dan berpusing ke bawah. Hehehe... psychology sket.

4. Berendam di kolan renang

Amalan ni sama konsep seperti penggunaan pek ais di atas perut. Ia bertujuan untuk menggalakkan bayi berpusing ke bawah.

5. Menyanyi dan bercakap

Rakamkan suara anda menyanyi atau bercakap kepada bayi. Mainkan dengan kerap dengan menggunakan headphone berdekatan dengan tulang pubik bagi menggalakkan bayi mendekati suara anda.

6. Senaman tilt position

Kaedah ini seperti anda bersujud ketika solat. Lagi bagus jika tiap kali solat anda sujud lebih lama dari biasa. Dalam masa yang sama pohn doa semoga Allah gerakkan bayi kita untuk berpusing ke bawah. Menurut pakar dinasihatkan melakukannya selama 20 minit sehari. Kelebihan kaedah ini bayi

7. Lampu suluh

Penggunaan cahaya daripada lampu suluh dipercayai dapat membantu bayi bergerak ke kedudukan normal. Caranya ialah dengan menghalakan lampu suluh ke bahagian tulang pubik atau bawah pusat. Tujuannya ia dilakukan ialah untuk membolehkan bayi bergerak ke arah cahaya.

8. Pujukan

Anda dinasihatkan supaya kerap berbual-bual dengan bayi sambil memujuknya supaya berada dikedudukan asal.

9. Doa

Banyakkan berdoa dan melakukan solat hajat agar bayi berkedudukan normal bagi membolehkan anda melahirkannya tanpa melalui komplikasi kelahiran yang lainnya.


Semoga sedikit tips ini bermanfaat bagi kawan2 yang mungkin sedang melalui situasi macam nie.


Mampukah Ibu Hamil Berpuasa Penuh ?


Kehadiran bulan Ramadhan pastinya menjadi bulan yang dinanti-nantikan oleh semua umat Islam tidak terkecuali ibu mengandung. Terdapat beberapa perkara yang membolehkan ibu mengandung untuk membatalkan puasanya jika risau akan menyebabkan kemudaratan kepada dirinya dan bayi. Pakar kehamilan sendiri tidak menggalakkan ibu mengandung untuk berpuasa pada 3 bulan pertama kerana pada ketika ini terdapat pelbagai komplikasi kehamilan disamping bayi memerlukan nutrisi yang secukupnya pada tahap ini.

Berikut merupakan antara tanda-tanda ibu mengandung dibolehkan untuk berbuka puasa;

1. Rasa lemah, pening, pitam ataupun tersangat penat walaupun telah berehat dalam tempoh 30 minit atau 60 minit.

2. Mabuk, loya dan muntah sehinggakan tiada cara lain melainkan memakan ubat penahan muntah.

3. Merasa sangat haus, air kencing menjadi sangat keruh, berbau hancing dan mengalami tanda-tanda dehidrasi.

4. Jika mengandung pada usia 20 minggu ke atas, kiraan pergerakan bayi kurang daripada 10 kali gerakan. Kekurangan pergerakan bayi menandakan bayi mengalami kekurangan nutrisi dan dalam keadaan berbahaya.

5. Merasakan perut memulas-mulas seakan-akan kontraksi. Ini mungkin merupakan tanda-tanda kelahiran pramatang. Memberikan nutrisi mencukupi buat bayi akan mengurangkan risiko kelahiran pramatang.

6. Ibu mengandung mengalami pengurangan berat badan dan tidak mengalami pertambahan berat badan. Ini menunjukkan tenaga dan nutrisi ibu semakin berkurangan.

7. Demam atau mengalami sakit kepala yang memerlukan ubat agar cepat sembuh.

Terlalu banyak tanda-tanda yang mungkin akan dialami oleh ibu mengandung JIKA tidak mendapat nutrisi secukupnya di bulan Ramadhan. Untuk info selanjutnya daripada pakar anda boleh klik sini 

Terdapat CARA untuk membolehkan dan membantu ibu-ibu mengandung agar terus mampu berpuasa penuh sehingga sebulan TANPA mengalami tanda-tanda di atas iaitu dengan mengambil NUTRISI tambahan ketika berbuka, moreh dan sahur. 

Ini merupakah kehamilan ketiga sya pada bulan Ramadhan dan sya teruja untuk berkongsikan kepada anda bagaimana sya masih bertahan untuk berpuasa sepanjang hari tanpa rasa letih.

RAHSIA PERTAMA: 



Set Berpuasa Shaklee atau Set Mighty 3 Gems

Inilah rahsia sya untuk kekal cergas tanpa tanda-tanda yang disebutkan di atas, mari kita lihat apakah kepentingan ketiga-tiga suplemen ini:-

Energizing Soy Protein (ESP)  

Bantu kekal bertenaga sepanjang hari.
Pengambilan makanan berprotein tinggi di waktu sahur boleh membantu mengurangkan rasa lapar lebih lama kerana, kadar pencernaan & penyerapan protein adalah lebih lama berbanding makanan tinggi karbohidrat.
Sumber protein yang baik juga akan bantu menyerap kolesterol, mencantikkan kulit serta menganjalkan payudara. Pasti cun di pagi raya nanti.
Gabungan kalsium dan protien di dalam ESP menjadi makanan tambahan untuk penghasilan utama susu ibu yang dapat diberikan kepada si manja kesayangan anda sepanjang bulan ramadhan.
 
Performance Drink

Rumusan esklusif Opticarb memberi kita KARBOHIDRAT bagi daya ketahanan dan elektrolit bagi penghidratan semula dengan segera.
Bantu mengelakkan dehidrasi, dan dalam masa yang sama mengawal paras cecair di dalam badan sepanjang berpuasa.
Jika diminum selepas berbuka Performance Drink bantu anda untuk menambah semula tenaga. Pasti anda akan kekal ceria sepanjang puasa jika diamalkan sebelum tidur & sewaktu sahur.
 
Mealshakes

Berperisa vanila yang pasti memikat rasa!
Ia membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 jenis vitamin dan mineral yang penting.
Sumber kaya dengan kalsium, dan serat yang membantu anda mengatasi masalah sembelit sempena bulan puasa.
Sumber vitamin lengkap untuk keperluan harian yang tidak dapat dipenuhi semasa berbuka dan sahur.

RAHSIA KEDUA

Semestinya Set Mengandung Shaklee... nutrisi LENGKAP yang diperlukan oleh ibu mengandung. Klik SET MENGANDUNG SHAKLEE untuk kebaikan set ini.

Jadikan ramadhan tahun ini penuh bermakna dan cergas dari awal sehingga menjelang Syawal. Dapatkan set-set ini daripada saya dan dapatkan konsultasi serta cara pemakanan yang betul ketika berpuasa :)

Selamat berjuang ibu-ibu ❤❤❤


KEPENTINGAN KALSIUM UNTUK IBU HAMIL


Apabila disahkan hamil segala keperluan khasiat makanan perlulah diambil berat. Pengambilan vitamin dan mineral harian perlulah ditambah dari biasa kerana kita dah terpaksa berkongsi segalanya dengan bayi dalam kandungan. Banyak sebenarnya kepentingan kalsium untuk ibu hamil yang perlu dititik beratkan.

Ibu hamil perlu mengambil sebanyak 1200-1500mg kalsium setiap hari. Bagi memenuhi keperluan kalsium harian, ibu hamil boleh banyakkan minum susu, makan yogurt, jadikan keju sebagai kudapan dan juga makan manisan puding yang dicampurkan dengan susu. Selain itu, sayuran hijau seperti brokoli, bayam, sawi juga mengandungi banyak kalsium dan mineral lain.



KEPENTINGAN KALSIUM UNTUK KESIHATAN TULANG DAN GIGI
Tahukah anda jika pengambilan kalsium tidak mencukupi ketika hamil, ibu-ibu akan berisiko mengidap osteoporosis apabila usia telah meningkat kelak. Sangat penting untuk kita memastikan kalsium diambil mencukupi ketika hamil bagi memelihara kesihatan tulang dan gigi si ibu tetapi juga untuk perkembangan organ serta tulang bayi dalam kandungan. Jika kalsium tidak mencukupi, bayi dalam kandungan akan menarik bekalan kalsium si sibu. Oleh sebab itu, tulang si ibu akan mudah menjadi rapuh dan patah. Kesannya bukan hanya setakat ketika hamil sahaja tetapi untuk jangka masa panjang.
PASTIKAN VITAMIN D DIAMBIL BAGI MEMASTIKAN KEPENTINGAN KALSIUM DISERAP SEPENUHNYA OLEH BADAN.
Vitamin D boleh diperolehi daripada sinaran cahaya matahari. Walau bagaimanapun, sumber lain seperti telur, tahu dan juga sumber soya lain juga mempunyai bekalan Vitamin D yang diperlukan oleh badan. Jika anda mengambil tablet kalsium pastikan mengambil sekali Vitamin D. Ini bagi memastikan kalsium diserap sepenuhnya dalam badan dan tidak membawa kesan buruk kepada kesihatan dalam jangka masa panjang. Itu sebab sya memang suka Ostematrix yang ada sekali Vitamin D serta Magnesium yang selamat diambil oleh ibu hamil . Jangan risau ada mineral tertinggal di dalam badan kerana In Shaa Allah semuanya diserap sepenuhnya.

ANTARA KEPENTINGAN KALSIUM UNTUK IBU HAMIL IALAH :
§  memelihara kesihatan tulang, dan gigi si ibu
§  bagus untuk perkembangan tulang dan gigi bayi dalam kandungan
§  mencegah osteoporosis di kalangan ibu hamil serta ibu menyusu
§  memelihara sistem saraf dan juga salur darah dalam badan. Oleh sebab itu, masalah kebas-kebas dan juga kaki cramp ketika hamil dapat dielakkan
§  Jika ibu-ibu mengalami sakit badan atau otot serta sakit pinggang pengambilan kalsium dapat melegakan masalah tersebut
§  Selain itu, ibu-ibu hamil yang mempunyai masalah tekanan darah tinggi, pengambilan kalsium dapat menstabilkan tekanan darah ketika hamil
§  Ada juga ibu hamil yang mengalami sembelit dan paling teruk sekali boleh membawa kepada buasir, pengambilan kalsium bersama magnesium boleh memberikan kesan lawas yang diingini.

Jika anda seorang ibu hamil ataupun ibu menyusu pastikan anda mengambil kalsium yang mencukupi setiap hari yer.Kalau susah sangat nak dapatkan kalsium yang mencukupi anda boleh hubungi sya 
untuk dapatkan ostermatrix yang bukan hanya sekadar kalsuim.


Untuk pertanyaan sila hubungi

Your Shaklee Independent Distributor Fisya

SMS | WhatssApp : 017-4205506


Vitamin Asas Yang Diperlukan Oleh Ibu Hamil


Alhamdulillah makin banyak dapat berita kawan-kawan dan customer yang ambil Set Kesuburan sebelum ini akhirnya berjaya hamil. Syukur alhamdulillah.Dan sya sendiri dah masuk 18 minggu hamilkan anak ketiga.

Entry ni sya nak kongsikan Vitamin Asas yang diperlukan oleh ibu hamil. Perlu ke makan Vitamin lagi bila dah mengandung? Ayat ni selalu kedengaran dari para-para ibu terutamanya yang pertama kali “pregnant”.
Keperluan vitamin yang secukupnya amat penting untuk tumbesaran bayi juga ketahanan badan ibu. Mana tak nya sebelum nie jaga badan sendiri je sekarang dah tambah lagi sorang. Habis semua baby nak kongsi dengan ibu termasuklah zat vitamin ibu. Untuk memastikan perkembangan bayi yang baik didalam kandungan ibu harus membekalkan vitamin dan makanan yang berkhasiat yang secukupnya.
Badan kita memerlukan Vitamin yang secukupnya untuk meneruskan kelangsungan tubuh yang sihat dan baik. Maka ibu-ibu hamil harus mengambil vitamin bermula di awal kehamilan.
Vitamin & Nutrien Penting Untuk Ibu Hamil
Protein merupakan sumber asas bagi pembinaan sel-sel didalam tubuh badan kita. Maka oleh itu protein sangat penting dalam membekalkan protein kepada ibu dan bayi bagi membantu tumbesaran bayi dari masa ke semasa. Dengan pengambilan protein yang mencukupi juga ibu dan bayi akan memperolehi kulit yang sihat dan cantik.
Pengambilan asid folik juga penting semasa ibu hamil. Pengambilan awal amat baik untuk perkembangan bayi, di samping dapat mencegah daripada berlakunya kecacatan pada tiub neural bayi. Pengambilan asid folik yang lengkap dengan Vitamin B adalah sangat penting kerana ia dapat membantu pembentukan dan pemeliharaan sel darah merah dengan baik.
Pengambilan kalsium yang mencukupi amat penting semasa hamil, kerana ibu dan anak akan berkongsi bekalan kalsium yang ada pada ibu. Jika ibu kekurangan kalsium bayi tidak mendapat sumber kalsium dengan baik. Oleh itu, untuk pembinaan tulang bayi yang kuat dan sihat ibu haruslah membekalkan kalsium yang mencukupi untuk dibekalkan kepada bayi. Ibu yang kekurangan kalsium juga berpeluang mengalami sakit-sakit tulang dan kekejangan otot yang serius selepas melahirkan.
Vitamin C juga mempunyai peranan yang tersendiri. Selain baik untuk sistem imun badan ibu dan bayi, Vitamin C juga amat diperlukan bagi mendapatkan penyerapan zat besi dengan baik dan berkesan. Tanpa Vitamin C, zat besi tidak dapat diserap dengan baik dan akan berpotensi mendapat anemia. Oleh itu, ibu dinasihatkan mengambil Vitamin C dengan kadar yang secukupnya untuk bekalan ibu dan bayi.
Zat Besi amat diperlukan oleh ibu sejak diawal kehamilan, ia kerana kandungan darah yang diperlukan untuk dipam lebih 50% daripada biasanya dalam tempoh kehamilan. Ibu-ibu yang kekurangan zat besi kebiasaannya akan mengalami masalah seperti pening, cepat letih, sembelit dan mudah jatuh sakit. Makanan yang kaya dengan zat besi ialah ayam, daging merah, bayam, kubis dan tauhu. Pengambilan dengan Vit C lebih membantu peneyerapannya dengan lebih baik untuk badan kita.
6. OMEGA 3
Minyak Ikan sangat dikaitrapat dengan kecerdasan otak. Pengambilan Minyak Ikan yang mengandungi DHA, EPA & Omega 3 sejak hamil mampu membekalkan yang terbaik untuk bayi kita. Minyak Ikan akan bertindak sebagai asid lemak perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh badan kita. Jadi untuk ibu hamil boleh lah ambil suplemen yang berasaskan minyak ikan semulajadi untuk membantu kercerdasan bayi sejak dari dalam perut lagi.
Banyak nya nak kena makan!
Macam banyak nya nak kena ambil kan? Demi kebaikan ibu dan bayi, ibu haruslah peka dengan pemakanan ibu . Nutrisi yang diperlukan macam dekat atas tu, semua boleh dapat daripada pemakanan kita seharian akan tetapi makanan yang dah dimasak dengan suhu yang tinggi akan kehilangan nutrisinya yang asli. Oleh itu, ibu-ibu boleh menambah keperluan nutrisi dengan mengambil vitamin @ suplemen tambahan semulajadi.
Lain sangat rasanya, bila ibu dah cukup nutrisi. Badan akan rasa lebih cergas dan tak ada rasa pening-pening yang kerap. Kalau rasa banyak sangat nak makan, sya cadangkan untuk ibu ibu amalkan  Set Hamil Shaklee ia nya adalah vitamin semulajadi yang lengkap dan baik untuk kesihatan ibu dan bayi.
 Vitamin Asas Yang Diperlukan Oleh Ibu Hamil , ESP , VITAMIN C , B-COMPLEX , VITALEA ,OMEGA , OSTERMATRIX

Set Hamil Shaklee merupakan set yang lengkap dengan keperluan vitamin yang diperlukan oleh ibu-ibu hamil, disamping memenuhi keperluan untuk ibu sepanjang waktu kehamilan ia sekaligus membantu perkembangan yang baik untuk bayi kita.
Testimoni Sya Sendiri :
Alhamdulillah sepanjang nak masuk 5 bulan kehamilan morning sickness tak teruk dari awal kehamilan lagi,xada muntah2 pun, badan pun rasa lebih bertenaga. Memandangkan sya berkerja, memang sangat perlukan extra tenaga.HB tiap bulan pun ok jea,Tak pernah lagi kurang dari 11.Alhamdulillah.Memang berbeza dengan dua kehamilan sebelum ni yang Hb tak pernah nak cecah 10 pun.(Tak Bershaklee lagi masa tu).Pengambilan ESP secara konsisten memang membantu sya dari asyik nak makan je.Pendek kata bertenaga jer sepanjang berpuasa ni pun.
Bagaimana untuk dapatkannya?

Sekiranya, anda ingin mendapatkan Set Hamil Shaklee, boleh hubungi sya melalui whatsapp atau call jer  017-4205506.

Kenapa Kita Perlu Ambil Vivix???




1) Vivix mengandungi bahan yg kaya resveratrol iaitu anti oksida.
Anti oksida amat penting untuk mengelakkan sel badan daripada berkarat.

2) Vivix mempunyai 4 mekanisma utama iaitu :
💖 memelihara sel
💖 memberi tenaga kepada sel
💖 memperbaiki sel
💖 meningkatkan prestasi sel

3) Vivix telah melalui 'landmark study'
Untuk membuktikan keberkesanannya.

4) Vivix sesuai dimakan oleh sesiapa yg sakit mahupun sihat.
Mereka yang sakit-sel2 akan dibaikpulih.
Mereka yang sihat tambah bertenaga dengan pemeliharaan sel.

5) Vivix mempunyai sijil halal daripada Islamic Services of America (ISA) dan diiktiraf oleh JAKIM.

6) Mudah dimakan tanpa perlu dibancuh. Hanya 1 sudu teh vivix sehari.
Mudah dibawa ke mana sahaja.

6) Berbaloi. Anggaran 1 biji anggur muscadine adalah RM 100 sejiji. bayangkan jika diambil selama 30 hari. Tetapi setelah diadun menjadi VIVIX kita mendapat penjimatan berganda disamping nilai kesihatan yg paling berharga.


Nak order VIVIX ??? Jom call cheq di no 017-4205506 @ klik jer kat sini.Bole terus whatsapp cheq tanpa perlu save no .

SET KESIHATAN OPTIMUM

Tak suka makan sayur?

Nak makan ikut piramid makanan pun tak sempat. Lagilah nak makan berkhasiat kan..kan..

Cheq pun sama juga. Nak complete makan segala bagai tu memang tak dan lah. So alternatif cheq jaga kesihatan dalaman dan luaran serta dapatkan nutrien dengan amalkan Set Kesihatan Optimum ni ha.. 



SET KESIHATAN OPTIMUM

Tak Suka Makan Sayur Boleh Amalkan Ni

Set Kesihatan Optimum Shaklee

Vitamin C , B Complex dan Vita Lea adalah vitamin Shaklee yg tersangat baik untuk membantu mengekalkan kesihatan tubuh badan serta baikpulih penyakit.

Fungsi Vita C:-
Pencegah jangkitan , menghidari kerosakan sel- sel badan. Membantu mencantikan kulit.
.
Fungsi Vita Lea:-
Multivitamin yg sudah berumur lebih dari 100 tahun , mempunyai 28 jenis vitamin dn mineral yg menyihatkan badan secara keseluruhan .
.
Fungsi B Complex:-
Ada 8 jenis family B didalamnya. Anti stress, masalah saraf , kencing Manis , letih kurang tenaga , pelupa dn tak dapat tidur dg baik.
.
Pastikan tubuh sentiasa sihat
.
.
www.wasap.my/60174205506

10 Produk Shaklee Paling Laris


Shaklee Top 10 Paling Laris !!



Jangan hairan kalau dengar produk Shaklee selalu Out Of Stock. Sebabnya memang produk-produk ini berkualiti tinggi untuk kesihatan. Ramai berebut-rebut untuk dapatkan supplement Shaklee. Walau ada yang komplen kata Shaklee ni mahal (eh mahal ke? hehe...), tapi lagi ramai yang tahu nilai sebuah kesihatan dan merasakan Shaklee jauh lebih murah. 

Jom kita kenali serba sedikit tentang produk-produk ini!
😍

1. Vivix


  • Produk yang dipatenkan khas untuk Shaklee. Ia adalah satu-satunya produk berbentuk cecair. Bahan yang digunakan adalah kaya dengan Polifenol yang menjadikan ia Antioksidan terbaik & mempunyai 10x ganda Resveratrol daripada produk Resveratrol lain di pasaran. Produk Shaklee paling mahal ni tapi ini lah yang paling laris!

2. ESP



  • Minuman Protein Soya yang diperbuat daripada soya Non-GMO. Ini menjadikan ESP minuman soya yang berkualiti tinggi & berbeza dengan minuman soya biasa. Lengkap dengan kesemua asid amino yang penting untuk badan.

3. Omega Guard



  • Minyak ikan yang kaya dengan Omega 3 yang sesuai untuk kanak-kanak & dewasa. Ia diproses secara 3x penyulingan bagi memastikan bebas dari sebarang merkuri dan bahan berbahaya.

4. SR Vita-C Plus



  • Ia diperhebatkan dengan "Sustained Release System" dimana vitamin c akan dilepaskan secara perlahan pada kadar 100mg/jam selama 5jam untuk setiap tablet. Jadi keseluruhan tablet vitamin c dapat dimanfaatkan sepenuhnya untuk badan.  Baik untuk kecantikan kulit & sistem imun tubuh.

5. OsteMatrix



  • Vitamin Kalsium lengkap dengan Magnesium, Boron serta mineral penting lain. Ia baik untuk membantu masalah Osteoporosis, kejang otot, sakit sendi & masalah sembelit.

6. Alfalfa Complex


  • Mengandungi 300 jenis nutrient. Terkenal sebagai Kacip Fatimah moden & sangat baik diamalkan untuk kesihatan wanita. Alfalfa juga sesuai untuk lelaki & wanita bagi meneutralkan asid urik, detox & banyak lagi khasiat lain.

7. Vita-E Complex

  • Merupakan vitamin Antioksidan, baik untuk kesihatan lelaki serta baik untuk kecantikan kulit. Vitamin E Shaklee juga dilengkapi dengan Silenium dan Grape Seed Extract.
8. Vita-Lea Iron Formula



  • Merupakan Multivitamin pertama di dunia dan telah berusia lebih 100 tahun. Ia mengandungi 28 jenis multivitamin dan multimineral lengkap untuk keperluan nutrisi badan. Turut dilengkapi dengan zat besi.

9. Collagen Powder

  • Ia dihasilkan daripada sisik Ikan Merah laut dalam. Setiap sachet mengandungi 4000mg kolagen dengan saiz 1000 Dalton yang menjadikan ia mudah diserap ke dalam kulit. Collagen Powder Shaklee bertindak dengan 3 cara iaitu untuk keanjalan, penghidratan dan antioksidan. Tanpa pewarna dan perasa tambahan.
10. Lecithin

  • Ia dikenali sebagai agen pengemulsi atau pemecah lemak. Ia juga boleh berfungsi sebagai penghubung Neurotrasmitter otak untuk menguatkan memori otak kita. Pengemulsi lemak semulajadi dan juga penghubung Neurotrasmitter otak kita.

Anda ingin dapatkan produk shaklee paling laris ni dengan segera ???Klik jer gambar di bawah


Atau terus hubungi 017-4205506 (Fisya) untuk sebarang pertanyaan mengenai produk shaklee.

Terstimoni Krim Herbal Blend Shaklee


Dengan penggunaan herbal blend
Masalah seperti :- 

👉 ruam baby
👉 tumit merekah
👉 ekzema
👉 gelembung air
👉 panau
👉 ruam susu
👉 chicken pox
👉 gigitan serangga
👉 elak nyamuk
👉 melecur
👉 alergik
👉 jerawat

Dan lain- lain d
apat diatasi.. Hanya sapu dan biar..
Sangat selamat digunakan oleh bayi. kalau orang dewasa apatah lagi kn..
Jom tengok testimoni dari mereka yang dah menggunakan herbal blend shaklee


" Percaya 200% kat krim serbaguna Shaklee".


" Alhamdulillah, luka dan kering. Zara tak ada rasa pedih=pedih dah. Dia sendiri cakap, "mama, kakak dah tak rasa sakit pun"."


" Alhamdulillah, petang tu terus kering gelembung air tu. Dalam 3 hari lepas tu, parut-parut gelembung semua dah hilang. Alhamdulillah, lega sangat".


" Alhamdulillah, Nuha semakin pulih dari eczema kroniknya. Sekarang sudah 3 tahun masih lagi mengambil Meal Shake, Chewable Vit-C & Herbal Blend".


" Setelah sebulan bergelut nak hilangkan ruam muka anak, finally recover sepenuhnya. syukur sangat kulit muka anak dah licin... happy!" hanya dengan penggunaan Herbal Blend Cream.


"setelah 2 hari menggunakan Herbal Blend, ruam-ruam di tangan saya terus mengecut dan mengering"


"Selepas amalkan Nutriferon, Vitalea for kids, Omega Guard & lotion Herbal Blend, gelembung-gelembung air mula hilang"


"Sehingga sekarang.. Herbal Blend adalah cream WAJIB ADA di rumah saya dan pasti bawa ke mana-mana.."



" Dalam masa sehari saya menggunakan Krim Herbal Blend, bengkak di kaki saya mula surut ".

Testimoni Credit to Team Supermom

Nak cuba krim serbaguna #HerbalBlendCream?
Mai contact sya yerk.

Fisya 017-4205506

KENAPA KITA PERLUKAN SUPLEMEN?



Walaupun kita rasa kita dah cukup makan makanan yang seimbang setiap hari seperti sayur, buah ayam, daging tetapi kenapa masih perlu makan suplemen?


Berikut adalah sebab-sebabnya.













Kenapa perlu memilih Shaklee sebagai suplemen pilihan anda sekeluarga?

1) SENTIASA SELAMAT
-Menjalankan lebih drpd 350 ujian pada setiap ramuan baru
-Menjalankan lebih daripada 80,000 ujian kualiti setahun

2) SENTIASA BERKESAN
Ia terbukti berkesan daripada pemilihan bahan2 semulajadi yang paling halus dan tulen sehinggalah bukti kajian sains dan makmal yang terdapat di dalam 90 bahan kajian penerbitan.

Bukan itu sahaja, malah bukti terbesar yang lebih lagi datangnya dari penjelajah bertaraf dunia, atlet yang diberi suplemen Shaklee dan juga berjuta2 insan sama seperti anda yg telah hidup lebih sihat dan produktif dengan kehadiran Shaklee.

3) SENTIASA MESRA ALAM
Lebih daripada 60 tahun menjadi peneraju dalam pergerakan alam sekitar, menjadi syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral bagi mengimbangi pengeluaran gas rumah hijau.







Nak Harga Ahli Shaklee Dan Cash Back Bonus Klik Sini | Twin Pack Vivix Free Membership Klik Sini
X