Tabung Insyirah

4 Cara Kuruskan Badan Selepas Bersalin



Kehamilan adalah sesuatu yang sangat indah dalam hidup seorang wanita yang dah berkawhin kan. Namun, bentuk badan yang terhasil sepanjang proses kehamilan, boleh menjadi igauan ngeri buat ramai kaum wanita juga 😂😂😂 . Ramai yang mengadu, rata-rata mereka dah pun hilag bentuk badan selepas bersalin. Menggeleber,selulit di sana sini. Badan yang persis model semasa zaman anak dara hanya tinggal kenangan.Sebab itu, ramai yang mencari cara dan petua untuk kuruskan badan selepas bersalin.


Berikut merupakan beberapa tips yang boleh diamalkan untuk turunkan berat badan selepas bersalin....                           

1. Banyakkan Meminum Air


Badan kita seringkali keliru, samada lapar atau dahaga. Bila sebenarnya dahaga, tapi kita makan kerana menyangkakan kita sedang lapar, maka itu menjadikan bekalan kalori untuk tubuh kita berlebihan. Minumlah air banyak-banyak, walaupun kita tidak haus. Air yang mencukupi juga membantu tubuh kita menghasilkan susu yang secukupnya untuk bayi kita.


2. Amalkan Senaman Ringkas


Ramai orang salah faham, merasakan selepas bersalin (dalam pantang terutamanya) tak boleh melakukan senaman. Padahal, senaman kegel boleh dimulakan seawal hari pertama selepas bersalin. Kegel penting untuk mengetatkan kembali otot lantai pelvik selepas bersalin. Ia dilakukan dengan mengetatkan otot yang digunakan semasa membuang air kecil. Senaman ini mudah kerana boleh dilakukan di mana-mana tanpa sesiapa mengetahuinya. Ia juga boleh dilakukan sekali bersama pelvic tilts, yang juga berfungsi untuk mengempiskan perut dan mengerjakan otot punggung.

3. Susukan Anak dengan Susu Badan

Menyusu anak dengan susu badan, dapat membantu membakar sehingga 500 kalori sehari. Banyak tu. Sebab itu, kita tengok para ibu yang menyusukan anak dengan susu badan, berat badan tetap maintain walaupun kerap makan. Jadi, sekiranya ibu-ibu ini ingin menurunkan berat badan mereka, maka kurangkan pengambilan kalori harian yang diambil. Cadangan: 1500-1800 kalori sehari.

4. Banyakkan Makanan Tinggi Protein


Makin banyak protein yang kita makan, makin banyak kalori yang terbakar. Kutipan dari Journal of the American College of Nutrition 2004 berdasarkan penelitian Thomas L. Halton dan Frank B. Hu, MD, PhD,diet tinggi protein terbukti meningkatkan efek thermogenesis serta rasa kenyang dibanding diet dengan kandungan protein yang lebih rendah. 

Bagaimana Shaklee Dapat Membantu?





Membantu menguraikan lemak-lemak tepu di dalam badan kepada molekul-molekul yang lebih kecil supaya senang untuk diangkut keluar. Lecitin juga mengandungi kolin yang penting untuk daya ingatan otak kita. Lepas bersalin, kan banyak sel-sel badan kita terputus. Nanti takdelah apa-apa je lupaaaaa manjang. Hehehe....


Alfalfa berfungsi sebagai detoks. Alfalfa lah yang mengangkut keluar lemak-lemak yang telah dipecahkan dengan bantuan lecithin tadi, keluar dari badan kita. Alfalfa juga berfungsi sebagai milk booster bagi penghasilan susu badan. 2 in 1 gitu. Kurus dapat, susu badan pun  melimpah ruah insya Allah.


Esp ni sangat tinggi kandungan protein. Protein yang tinggi membantu badan untuk rasa kenyang lebih lama, di samping menyumbang kepada keperluan protein yang terkomposisi dalam susu badan kita. Tak hairan, mereka yang sering mengambil ESP, senang untuk kurus. ESP juga membantu memudarkan parut-parut stretch mark yang terhasil sepanjang proses kehamilan.


Untuk order, boleh klik 👇👇


Ataupun hubungi saya di sini..




10 Fakta Tentang Kalsium


Kalsium adalah mineral penting yang paling banyak diperlukan oleh manusia. Kalsium membantu pembentukan tulang dan gigi dan diperlukan untuk pembekuan darah, penghantaran isyarat pada sel saraf, dan otot. Kalsium membantu mencegah osteoporosis. Dari semua kalsium yang terkandung dalam tubuh manusia, 99% terletak di tulang dan gigi.

Kalsium juga berperanan dalam menurunkan tekanan darah, dan terbukti mengurangkan risiko penyakit kardiovaskuler pada wanita pra-menopause.


Fakta Tentang Kalsium



Fakta tentang kalsium

1.Kalsium adalah penting bagi pertumbuhan normal dan penjagaan tulang dan gigi, dan keperluan kalsium haruslah dikecapi sepanjang hayat.
2.Keperluan adalah paling tinggi semasa peringkat pertumbuhan, seperti peringkat kanak-kanak, semasa mengandung dan semasa penyusuan bayi.
3.Kekurangan kalsium pada jangka masa panjang boleh mengakibatkan osteoporosis, di mana tulang semakin merosot dan peningkatan risiko retak/patah tulang.
4.Keperluan kalsium boleh dicapai dengan memakan atau meminum sekurang-kurangnya 3 ke 4 sajian keluaran tenusu setiap hari.Sesetengah keluaran tenusu, seperti keju keras dan susu lengkap, mengandungi kandungan lemak tepu yang agak banyak, yang boleh menyumbang kepada penyakit kardiovaskular. Oleh sebab itu, diet yang melibatkan keluaran tenusu rendah lemak haruslah diambil kira. Beraneka jenis keju rendah lemak yang dihasilkan daripada susu seperti mozzarella, ricotta, keju boleh dipilih.


5.Untuk orang yang mempunyai intolerans atau alah kepada keluaran tenusu, pengganti seperti susu soya biasanya mengandungi kalsium yang dicampur dalamnya.
6.Kalsium karbonat adalah bahan tambahan yang paling biasa dan yang kurang mahal. Akan tetapi, ia amat sukar untuk dicerna dan akan menyebabkan sendawa pada sesetengah orang.
7.Pengambilan magnesium bersama dengan kalsium dapat membantu mencegah sembelit. Kalsium karbonat mengandungi 40% unsur kalsium iaitu, 1000 mg akan membekalkan 400 mg kalsium. Pengambilan bersama makanan dapat membantu penyerapan.
8.Kalsium sitrat lebih mudah diserap (keperolehan biologinya 2.5 kali ganda lebih tinggi daripada kalsium karbonat), lebih mudah dicerna dan berkemungkinan rendah untuk menyebabkan sembelit dan sendawa berbanding dengan kalsium karbonat. Ia juga mempunyai risiko yang lebih rendah untuk menyumbang kepada pembentukan karang ginjal. Kalsium sitrat mengandungi 21% unsur kalsium. 1000 mg akan membekalkan 210 mg kalsium. Ia lebih mahal berbanding kalsium karbonat dan lebih banyak harus diambil untuk memperoleh jumlah kalsium yang sama seperti kalsium karbonat.
9.Kalsium fosfat adalah lebih mahal berbanding kalsium karbonat, tetapi kurang daripada kalsium sitrat. Ia mudah diserap dan berkemungkinan rendah untuk mengakibatkan sembelit dan sendawa berbanding kedua-dua di atas.
10.Kalsium laktat dan kalsium aspartat kesua-duanya lebih mudah dicerna, tetapi lebih mahal daripada kalsium karbonat.

Nak dapatkan kalsium terbaik mai whatsapp sya yer.

Testimoni Ostematrix Shaklee


Semperna dengan bulan promosi Ostematrix dari shaklee ni mai sya nk celoteh sikit apa tu Ostermatrix dan apa kebaikan untuk kita amalkan Ostermatrix.

KELEBIHAN KALSIUM SHAKLEE OSTEMATRIX MENGEKALKAN TULANG YANG SIHAT

1. Vitamin D - Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu menyambil supplement vitamin D.

2. Magnesium – Ini merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

3. Zink, boron, manganese dan kuprum – Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mengahalang arthritis


Pengambilan Kalsium diketahui dapat :-

- Meredakan migrain, sakit belakang, period pain, kebas2/kekejangan
- Beri tidur yang lena, mengekalkan kecergasan tubuh bila bangun pagi, mengurangkan kelesuan tubuh
- Penting untuk ibu hamil, ibu menyusu, berpantang
- Penting untuk orang tua, ahli-ahli sukan, wanita dan lelaki yang pentingkan kesihatan


MANFAAT OSTEMATRIX SHAKLEE ADALAH

1. Menguatkan Tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis

3. Meringankan stress - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4. Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. 
Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.


Jom tengok testimoni dari mereka yang dah mendapat manfaat dari Ostermatrix Shaklee ni.











Harga lebih jimat jika anda mendaftar sebagai ahli Shaklee. Hanya RM 65 sahaja untuk menikmati potongan harga produk Shaklee sehingga 30% dan boleh mengumpul bonus setiap bulan jika anda membuat pembelian melebihi 150uv setiap bulan!

Berminat? Untuk Info dan Order :

Kenapa Ibu Hamil Kerap Dahaga

Mesti biasa kan kita tengok atau kita sendiri alami situasi bila hamil kita akan kerap dahaga berbanding waktu biasa.
Sebenarnya kekerapan rasa dahaga memang biasa dialami oleh kebanyakan wanita hamil, terutama di awal kehamilan. Ini disebabkan perubahan yang dialami oleh badan sepanjang mengandung. Ia juga petunjuk ibu dan bayi memerlukan cecair tambahan yang banyak.
Kerap juga rasa dahaga ini dialami oleh ibu yang sudah masuk ke trimester ketiga kehamilan. Ini kerana rahim semakin membesar dan terjadi tekanan pada pundi air kencing sehingga menyebabkan ibu cepat rasa dahaga.


Kenapa Ibu Hamil Kerap Dahaga
1. Peningkatan Hormon
Semasa mengandung, hormon menjadi tidak seimbang terutama pada peringkat awal. Peningkatan hormon estrogen turut membuatkan rasa haus.
2. Untuk Hidrasi
Cecair diperlukan sepanjang mengandung kerana salah satu kegunaannya adalah untuk penghasilan cecair kantung amnion/kantung ketuban. Ia berfungsi untuk melindungi bayi. Air juga diperlukan buah pinggang untuk membuang sisa pembuangan dari dalam badan termasuk sisa pembuangan yang dihasilkan oleh bayi.
3. Peningkatan Bekalan Darah
Bekalan darah ke dalam rahim akan meningkat ketika mengandung seiring dengan perkembangan rahim dan untuk memenuhi keperluan plasenta yang mula berfungsi. Keperluan darah sangat penting untuk nutrisi bayi dalam kandungan dan keperluan oksigen di mana darah berfungsi sebagai agen pengangkutan oksigen ke seluruh badan. Nutrisi dan oksigen ini diperlukan oleh sel-sel untuk terus berkembang. Tidak hairanlah ibu hamil kerap haus apabila usia kehamilan semakin bertambah. Ini kerana keperluan darah yang semakin meningkat menyebabkan rasa dahaga terus bertambah.
4. Penurunan tekanan darah
Kadang kala berlaku penurunan tekanan darah pada 24 minggu pertama kehamilan. Ini kerana jantung perlu mengepam darah lebih banyak dan bekerja lebih kuat di seluruh badan. Selain rasa dahaga, ibu turut akan bernafas lebih cepat, pucat, mual, penglihatan kabur dan pening kepala.
Jadi mommies, rasa panas dan sering dahaga tu adalah satu perkara biasa semasa kehamilan. Pastikan kita minum air kosong yang secukupnya..

TIPS MENURUNKAN BERAT BADAN

Cara menurunkan berat badan tidak hanya sebatas untuk mendapatkan tubuh langsing yang ideal, tetapi untuk kesihatan yang baik juga.Berat badan berlebihan atau obersiti  boleh terjadinya bermacam penyakit berbahaya seperti serangan jantung, diabetes type 2, tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi dan sebagainya.

Oleh sebab itu sangat penting menjaga kesihatan tubuh dengan menghapuskan lemak yang menempek di badan dan bonusnya adalah tubuh yang langsing.

Ni sya sertakan beberapa tips untuk menurunkan berat badan dengan mudah tanpa perlu ke gim.

1. Kunyah makanan lebih lama dari biasa. Ini akan membuatkan anda berasa cepat kenyang lantas akan mengurangkan pengambilan makanan.

2. Kurangkan pengambilan makanan yang tidak sihat sedikit demi sedikit. Makan makanan yang kurang lemak. Kurangkan makanan yang mengandungi jumlah gula yang tinggi seperti air bergas, kuih muih, dan makanan ringan.

3. Jangan terlepas atau sengaja melepaskan waktu makan anda dengan tujuan untuk menurunkan berat badan. Anda hanya akan berjaya menurunkan metabolisme badan sahaja dengan cara ini. Langkah terbaik adalah makan 5-7 hidangan sederhana sehari.

4. Tingkatkan aktiviti fizikal anda. Latih diri berjalan sekurang-kurangnya 400 meter sehari. Anda tidak semestinya perlu pergi ke gym atau berjogging di padang permainan. Objektif utama adalah untuk membakar lebih banyak kalori. Lakukan aktiviti seperti park kereta anda lebih jauh dari destinasi yang hendak dituju dan pilih untuk menggunakan tangga daripada menggunakan lif.

Selain itu kita boleh menggunakan vitamin diet untuk mempercepatkan lagi proses menurunkan berat badan..Tetapi ia akan menjadi sia-sia jika kita tidak mengamalkan cara pemakanan yang betul dan sihat.

Kebaikan ESP Shaklee Untuk Ibu Hamil

Selain vitamin C, ESP Shaklee jug membantu meningkatkan imuniti ibu mengandung. Jadi kalau ibu yang selalu sakit, demam atau flu, ESP Shaklee sangat membantu. ESP Shaklee ni adalah protein yang membantu meningkatkan imuniti ibu mengandung. Malah, protein lebih mudah dicerna oleh ibu hamil dan bayi yang dalam kandung.

ESP Shaklee membantu ibu hamil mengawal berat badan seterusnya membantu  mengelakkan kencing manis / diabetes.

ESP Shaklee adalah minuman berprotein yang rendah Indek Gliesmiknya (GI). Makanan yang rendah GI ni melambatkan penyerapan glukosa di usus kecil. Ini membuatkan kita akan rasa kenyang lebih lama walaupun kita makan sikit jer. Sebab tu mana-mana ibu mengandung yang ambil ESP Shaklee peluang nak dapat diabetes tu sangat tipis.

Jadi kita boleh mengawal pemakanan kita, mengawal berat badan dan menggelak dari diabetes.

ESP Shaklee membantu pembentukan otot dan otak bayi

Protein sangat penting untuk perkembangan otak bayi kita. Yelah, otak bayi mula berkembang seawal persenyawaan berlaku, begitu jugak dengan ototnya. Otak manusia terdiri dari sel-sel dan sel pula dihasilkan melalui protein.

Ye tahu kalau ambil ikan dan ayam pun dah okay, tapi macam mana boleh okay kalau ayam pun kena cucuk.

Jadi, protein yang baik sangatlah di perlukan oleh bayi untuk membina sel. Jadi, ibu mengandung perlu mengambil sumber protein yang baik seperti ESP Shaklee ni.

ESP Shaklee membantu menjadikan kulit cantik dan gebu

Protein dalam ESP Shaklee membantu menggantikan sel lama ke sel baru. Sebab tu, ibu hamil yang mengambil ESP Shaklee cantik dan cun melecun kulitnya serta berseri-seri. Bayi jugak mendapat kebaikan yang sama sejak dari dalam kandungan. Kulit mereka akan putih dan gebu sama macam ibu mereka apabila lahir nanti.

ESP Shaklee membantu ibu yang mengalami alahan semasa mengandung

Normallah kalau ibu mengalami muntah-muntah atau pening-pening semasa mengandung ni. Dan bila perut kita kosong, lagilah mudah muntah dan loya. Jadi dengan pengambilan ESP Shaklee ni, kita akan kenyang lebih lama.

Memberi tenaga kepada ibu hamil

Dengan pengambilan secara consistent ESP Shaklee ni, kita akan sentiasa bertenaga.

Jom tonton video kat bawah jap.Tengok betapa bertenaganya Puan Ainul Mustafa ni memanjat tangga di Candi Borobudur , Indonesia ni.




Haa dah tonton ka betapa cergas nya ibu hamil ni mendaki.Kalau korang ibu hamil dan iniginkan tenaga berpanjangan apa kata dapatkan ESP SHAKLEE ni.Memang korang akan rasa sangat bertenaga sepanjang hari.Tak der nak lemau lemau lagi.

Nak order ???

Testimoni Detox Shaklee


Kalau sebelum ni sya dah tunjukkan beberapa jenis detox shaklee dan hari ni sya nak tunjuk dekat korang semua testimoni dari mereka yang dah berjaya detox dan kesan apa yang mereka dah dapat.

Jom tengok dulu video testimoni Pn Ebby




Testimoni #1


Testimoni #2


Testimoni #3


Testimoni #4


Testimoni #5


Testimoni #6


Testimoni #7


Testimoni #8



Semoga perkongsian testimoni ni bermanfaat untuk semua...

Perlukah Detox Untuk Yang Dah Kurus??


Betul ke detox ni sebab kita nak kurus jer??? jawapannya TAK!!!!

Tujuan utama kita DETOX ni supaya badan kita ni, satu badan tau, dapat kesihatan yang paling optimum..


Apa itu DETOX?

Detox ialah proses membersihkan usus dari segala toksin, lendir, dan lemak yang melekat di dinding usus kita, dan ia di keluarkan semasa membuang air besar.

Bila usus kita dah bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap yang paling optimum.

Kenapa Perlu Detox?

  Sebab nak buang segala toksin
  Untuk mencegah segala penyakit kronik
  Untuk meningkatkan sistem imun badan kita
 Untuk mendapat berat badan yang ideal dan unggul
 Untuk melambatkan proses penuaan
Untuk meningkatkan kualiti hidup
  Untuk mendapatkan kulit yang cantik
  Untuk meningkatkan tenaga di tahap optimum
  Supaya dapat mengembalikan keseimbangan dalam sistem badan
  Untuk menyingkirkan logam berat, terutamanya plumbum dan merkuri dari badan
  untuk menyuci organ dalam daripada toksin terutama sekali hati, ginjal dan otak
 Perkuatkan bakteria baik dalam badan
  Untuk membuang parasit yang berada dalam tubuh

Tanda-tanda kena detox...

  Sembelit --- korang pelik, kenapalah badan aku ni kurus kering, tapi masih sembelit?? Itu sebab usus korang terlampau banyak terima makanan, tapi tak keluarkan atau tak dapat keluar. Asyik tersimpan kemas kat dalam. Jadilah korang sembelit setiap hari.
Jerawat ---- ni salah satu masalah perempuan. Orang perempuan memang tak suka gila dengan jerawat, pantang 1 tumbuh, royan terus! salah satu penyebab jerawat keluar ni sebab toksin. Badan ni dah terlampau banyak toksin, toksin keluar sepatutnya  melalui proses membuang air besar, tapi keluar kat muka. Itu yang keluar jerawat.
  Berat badan susah nak turun ---  dah cuba macam-macam produk! tapi badan haramm dok gemuk gitu jugak! Itu tandanya toksin dalam badan banyak. Buang toksin dulu, baru berat badan senang turun.
  Selalu tak de mood ---- ini pun salah satu tanda badan korang kena detox. Badan tak sedap tu sebab asyik tak de mood
  Perut Buncit --- patutnya perut buncit ni sebab ada baby, tapi buncit sebab banyak benda dalam perut yang tak buang. Yang ni memang wajibbbb DETOX!!
  Susah nak tidur malam
  Craving makanan manis / suka makan makanan manis
  Makan supplement yang tak selamat dan berbahaya

 Jenis-jenis DETOX...
Banyak jenis detox kat dalam dunia ni. Tapi saya memilih jalan selamat, dan saya nak kamu semua pun terselamat dari guna produk-produk detox yang macam-macam di pasaran,

1.Detox Logam



2.Detox Usus






3.Detox Parasit




4.Detox Hati


5.Detox seluruh badan


Antara set detox dan apa yang perlu untuk detox.Untuk info lebih lagi berkaitan detox bole hubungi sya ye.

Nantikan next entry sya testimoni dari mereka yang dah Berjaya dengan progam detox Shaklee ni oke.

TESTIMONI : SAKIT TUMIT SEMBUH & BACAAN DARAH TINGGI MENURUN SELEPAS AMALKAN VIVIX


Nama saya Arbayiah Binti Mohd Noh dan berumur 53 tahun. Saya seorang suri rumah dan kini menetap di Selangor serta mempunyai 5 orang anak. Saya ingin berkongsi pengalaman saya mengamalkan Vivix kerana masalah darah tinggi, sakit tumit dan cepat penat.
Saya pernah mencuba pelbagai supplement, berjumpa doktor dan membeli produk lain seperti Jus Nusantara, Jus dari produk Zhulian dan macam-macam lagi. Doktor juga membekalkan ubat-ubatan setiap kali selepas check up.
Saya mula mengenali Shaklee melalui pamphlet yang dibawa pulang oleh anak saya, Nurliyana. Beliau merupakan seorang pengedar Shaklee. Saya juga turut membuat pembacaan di Internet untuk mengetahui kandungan Vivix serta membaca testimoni-testimoni di Internet.
Saya mengambil 1 sudu teh Vivix setiap pagi. Selain Vivix, saya turun mengambil Ostematrix setiap hari. Selepas 5 bulan mengamalkan kedua-kedua produk ini secara konsisten, bacaan darah tinggi saya telah menurun dan dulu setiap 1-2 bulan saya perlu pergi ke klinik untuk check up, kini cuma 6 bulan sekali sahaja. Saya juga telah menghabiskan 2 botol Vivix dalam tempoh 5 bulan ini.
Saranan anda saya untuk pembaca yang mempunyai masalah seperti saya, minumlah Vivix untuk kesihatan yang menyeluruh. Saya berasa sangat gembira kerana bacaan darah tinggi saya telah berkurang bacaannya. Saya juga sangat berpuas hati sebab dengan Vivix ini saya tidak lagi perlu mengambil ubat-ubat lain. Ianya memudahkan saya yang tak suka sangat makan ubat ini.
Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anak saya kerana memperkenalkan Vivix kepada saya. Selama 4 tahun saya menghidap darah tinggi ini, akhirnya saya bebas. Malah berat badan saya juga turun dengan banyak selepas mengamalkan Vivix.
Terima kasih Vivix! Saya sayang Vivix!
Nak Harga Ahli Shaklee Dan Cash Back Bonus Klik Sini | Twin Pack Vivix Free Membership Klik Sini
X