Fisya Yusof

Saya Nafisah Binti Md Yusof Shaklee Inderpendent Distributor [ SID : 1084053 ] sejak 2013 Sebarang pertanyaan berkaitan produk shaklee boleh hubungi saya di talian 017 -420 5506

4 October 2017

10 Manfaat ESP Shaklee Untuk Ibu Mengandung


Selalu kita dengar kan, kalau mengandung minum soya nanti  kulit anak cantik, cerah dan gebu.

Sebenarnya, selain untuk kecantikan kulit bayi banyak lagi kebaikan soya ni untuk ibu hamil, sebab soya ni adalah sumber protein yang bagus.

Tapi, kalau nak ambil minuman soya, kena hati-hati juga ya. Pastikan soya yang diambil tu selamat. Salah satu ciri soya yang selamat adalah minuman soya non-GMO.

Macam mana nak tahu it
u soya non-GMO dan apa lagi ciri-ciri soya yang selamat ? 

Kriteria penting memilih produk soya

Ibu hamil dan mengandung tidak perlu risau atau pening-pening nak pilih produk soya ni, kerana Shaklee ada menawarkan soya yang selamat dan halal, mendapat pegiktirafan dari badan Islam di USA dan disahkan oleh Jakim Malaysia.

ESP Shaklee ni pun dah lebih 50 tahun dalam pasaran, dan merupakan produk protein soya pertama di dunia!


5 Sebab Kenapa Ibu Hamil Patut Ambil ESP Shaklee?

1. Kerana satu hidangan ESP bersamaan dengan 12 gelas susu. Bagi ibu yang sukar nak disiplin diri mengambil susu, boleh gantikan dengan ESP soy protein kerana ianya tidak memuakkan dan rasanya juga manis buah, tidak terlalu manis kerana ia tidak mengandungi pewarna dan perisa tiruan.
 

2. Soya ini sangat mudah dihadam dan ia membekalkan kalsium, protein dan karbohidrat yang sempurna untuk ibu.
 

3. Dalam ESP ini mengandungi vitamin B6 yang terkenal dengan keupayaannya untuk kecantikan kulit. Ada ibu yang semasa mengandung mengalami alahan pada kulit yang mana kulit jadi kusam dan tak cantik, juga kering. Vitamin B6 boleh bantu melembabkan kulit ibu bagi lebih bermaya dan nampak cantik.
 

4. Dalam ESP Soy Protein ini juga mengandungi Lysine di mana Lysine ini berfungsi membantu badan menyerap kalsium. Seperti yang kita ketahui, bila hamil pertumbuhan bayi anda memang amat memerlukan kalsium untuk pertumbuhannya. Jika kalsium dalam badan ibu tidak mencukupi, ianya boleh beri kesan kepada ibu untuk jangka panjang kerana ibu boleh kehilangan simpanan kalsium dalam badan. Kehilangan kalsium boleh menyebabkan ibu berisiko menghadapi osteoporosis (kereputan tulang) dan juga kesan pada gigi.
 

5. Kandungan Lysine juga boleh bantu ibu hilangkan keletihan, kepenatan, rasa penat melampau, rasa loya, menggigil, seram sejuk, tiada selera makan dan anemia.



10 Manfaat ESP Shaklee Untuk Ibu Mengandung


1. Unit asas protein ialah asid amino. Inilah yang membentuk wajah comel bakal bayi kita nanti dan sel-sel di dalamnya. 

2. Protein sangat diperlukan oleh placenta, manakala perkembangan organ dan tubuh badan fetus sangat bergantung kepada jumlah protein.

3. Waktu yang paling kritikal ialah pada trimester kedua dan ketiga dimana otak fetus berkembang dengan sangat pantas dan memerlukan bekalan protein mencukupi.

Bagi ibu pula, perkembangan fetus yang pesat pada trimester kedua dan ketiga, menyebabkan payudara dan organ ibu juga membesar untuk menampung keperluan bayi yang membesar. Semua perlukan protein!

4. Waktu mengandung ni, ibu sangat memerlukan tenaga tambahan untuk bergerak aktif dan mengelakkan tubuh daripada mendapat masalah. Jadi ESP bantu bekalkan tenaga kepada ibu terutama ibu yang sangat sibuk dengan kerja seharian.

5. ESP bantu kawal glukosa dalam darah ibu, oleh itu mencegah serta mengawal kencing manis semasa hamil (GDM). Glukosa dalam ESP ni dilepaskan perlahan-lahan. So gula takkan naik mendadak dalam darah ibu.

6. ESP bantu kawal selera makan sebab ianya berindeks glisemik rendah iaitu berkarbohidrat kompleks. Minum ESP akan buat ibu kenyang dalam masa lama, maka kuranglah keinginan nak mengunyah je tu. Kalau banyak makan, tu yang gula asyik tinggi je memanjang sampai kena kencing manis. Tak mau la kan.

7. ESP juga bantu kawal tekanan darah. Ada kan ibu mengandung, tekanan darah dia naik sampai kena tahan wad. ESP yang kaya serat ni akan bantu kawal tekanan darah supaya normal je.

8. Mencantikkan kulit, terutama ibu yang ada stretchmark tu.  Bila amal ESP, kesan tu akan berkurangan. Lepas bersalin sambung je minum, insyaAllah kesan stretchmark tu akan cepat hilang.

9. Mencegah pre-ekslampsia masa hamil. Bila cukup protein, sel akan sihat, keluar masuk bendalir akan seimbang, maka kuranglah masalah yang tak diingini semasa hamil. Simptom pre-ekslampsia ni antaranya rasa bengkak dan sakit teruk sangat semasa hamil. Puncanya sebab plasenta tidak berfungsi dengan betul. Takut kan?

10. Meringankan masalah gastrik pada ibu hamil. Ibu hamil selalu ada masalah gastrik, pedih ulu hati, angin, senak perut dan sebagainya. Amalkan ESP, insyaAllah sangat membantu.


Testimoni 







Nak dapatkan ESP? Whatsapp saya http://wasap.my/60174205506 sekarang.

No comments:

Post a Comment